AEGON benoemt Gerbrand Nijman tot hoofd Investor Relations

01 Feb, 2007, 07:00 GMT Van AEGON N.V.

DEN HAAG, Nederland, February 1 /PRNewswire/ -- AEGON N.V. (LSE: AGN; NYSE: AEG) heeft Gerbrand Nijman (43) benoemd tot senior vice-president Investor Relations. In deze hoedanigheid zal hij AEGON's investor relations activiteiten leiden en de investor relations afdeling verder versterken.

Gerbrand Nijman volgt Michel Hulters op, die de afgelopen vijf jaar aan het hoofd stond van AEGON's investor relations programma. Michel Hulters heeft onlangs een nieuwe functie aanvaard binnen het collectieve pensioenbedrijf van AEGON Nederland.

AEGON's CFO en lid van de Raad van Bestuur Jos Streppel zei: 'AEGON vindt het heel belangrijk dat er consistent, nauwkeurig en tijdig informatie wordt uitgewisseld met beleggers. Gezien AEGON's ambitieuze doelstelling voor de komende tijd zijn wij verheugd Gerbrand Nijman's ervaring te kunnen inzetten om de vooruitgang en ontwikkelingen binnen ons bedrijf duidelijk te kunnen communiceren. Wij zijn Michel Hulters dankbaar voor zijn succesvolle bijdragen aan onze investor relations activiteiten gedurende de afgelopen tijd."

Op dit moment is Gerbrand Nijman directeur equity sales bij ING Bank. Daarvoor was hij hoofd Investor Relations bij Koninklijke KPN N.V. en Celtel International. Verder heeft hij verschillende financiële managementfuncties bekleed bij Unilever en KPN en was hij financieel directeur van de Verder groep.

Gerbrand Nijman treedt per 1 maart 2007 bij AEGON in dienst.

Over AEGON

AEGON is een van de grootste levens- en pensioenverzekeraars ter wereld en een belangrijke aanbieder van beleggingsproducten. We stimuleren onze lokale vestigingen hun producten en diensten zo te ontwikkelen dat deze optimaal aansluiten bij de wensen van onze klanten, waarbij ze gebruik maken van de meest geschikte distributiekanalen. We zijn er trots op dat we deze lokale aanpak kunnen combineren met de kracht van onze groeiende wereldwijde organisatie.

AEGON's hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Wereldwijd heeft AEGON ongeveer 27.000 medewerkers in dienst. De drie grootste markten van AEGON zijn de Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is de Groep actief in een aantal andere landen, waaronder Canada, China, Hongarije, Polen, Slowakije, Spanje, Taiwan en Tsjechië.

Respect, kwaliteit, transparantie en vertrouwen vormen de kernwaarden van AEGON. AEGON streeft er voortdurend naar om de verwachtingen van klanten, aandeelhouders, werknemers en zakenpartners waar te maken. We zijn voortdurend op zoek naar innovatieve ideeën en we streven ernaar de beste in onze bedrijfstak te zijn.

Group Corporate Affairs & Investor Relations

Analisten &        +31-070-344-83-05
    beleggers
    Media              +31-070-344-83-44
    E-mail             gca-ir@aegon.com
    Website            www.aegon.com

Dit persbericht is een vertaling van het officiële Engelstalige persbericht, dat u kunt vinden op de corporate website www.aegon.com.

BRON AEGON N.V.