AEGON opent Public & Regulatory Affairs Representative Office in Brussel

09 Jan, 2007, 07:00 GMT Van AEGON N.V.

DEN HAAG, January 9 /PRNewswire/ -- AEGON heeft in Brussel een Public & Regulatory Affairs Representative Office geopend. AEGON heeft deze stap gezet, omdat er steeds meer regelgeving en overheidsbesluiten zijn die invloed hebben op de financiële sector in het algemeen en het levensverzekerings- en pensioenbedrijf in het bijzonder. Daarom bouwt AEGON zijn betrokkenheid bij het ontwikkelen van solide overheidsbeleid verder uit.

AEGON heeft Patricia Plas benoemd tot Director of Regulatory Affairs. In deze nieuwe functie zal Patricia Plas met name verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en implementatie van de Public & Regulatory Affairs strategie van AEGON. Voordat Patricia Plas bij AEGON in dienst trad, heeft zij drieëneenhalf jaar als Economics & Finance Director gewerkt bij het Comité Européen des Assurances (CEA), de overkoepelende organisatie van verzekeraars in de Europese Unie. Daarvoor was zij Director van de Financial Services Group van PricewaterhouseCoopers in Brussel.

"We vinden het erg plezierig dat we Patricia welkom kunnen heten in deze belangrijke functie en dat we gebruik kunnen maken van haar uitgebreide kennis en expertise op het gebied van regelgeving en overheidsbesluitvorming" , aldus Jos Streppel, CFO en lid van de Raad van Bestuur van AEGON N.V. "Als AEGON's Public & Regulatory Affairs Representative bij de organen van de Europese Unie in Brussel, zal Patricia AEGON's kennis van het regelgevende proces nog beter over het voetlicht brengen."

Over AEGON

AEGON is een van de grootste levens- en pensioenverzekeraars ter wereld en een belangrijke aanbieder van beleggingsproducten. We stimuleren onze lokale vestigingen hun producten en diensten zo te ontwikkelen dat deze optimaal aansluiten bij de wensen van klanten, waarbij ze gebruik maken van de meest geschikte distributiekanalen. We zijn er trots op dat we deze lokale aanpak kunnen combineren met de kracht van onze groeiende wereldwijde organisatie.

AEGON's hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Wereldwijd heeft AEGON ongeveer 27.000 medewerkers in dienst. De drie grootste markten van AEGON zijn de Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast is de Groep actief in een aantal andere landen, waaronder Canada, China, Hongarije, Polen, Slowakije, Spanje, Taiwan en Tsjechië.

Respect, kwaliteit, transparantie en vertrouwen vormen de kernwaarden van AEGON. AEGON streeft er voortdurend naar om de verwachtingen van klanten, aandeelhouders, werknemers en zakenpartners waar te maken. We zijn voortdurend op zoek naar innovatieve ideeën en we streven ernaar de beste in onze bedrijfstak te zijn.

Contact:

Public & Regulatory Affairs Representative Office

Brussel, België
    Telefoon                     +32-(0)22-234-63-78
    Media                        +31-(0)70-344-8344
    E-mail                       gca-ir@aegon.com

Group Corporate Affairs & Investor Relations

Analisten & beleggers        +31-(0)70-344-83-05
    Media                        +31-(0)70-344-83-44
    E-mail                       gca-ir@aegon.com
    Website                      www.aegon.com

Dit persbericht is een vertaling van het officiële Engelstalige persbericht, dat u kunt vinden op de corporate website www.aegon.com.

BRON AEGON N.V.