AEGON rondt verkoop Guardian in Verenigd Koninkrijk af

24 Nov, 2011, 07:00 GMT Van AEGON N.V.

DEN HAAG, Nederland, November 24, 2011 /PRNewswire/ --

AEGON heeft de verkoop van bedrijfsonderdeel Guardian aan de Europese private equity groep Cinven afgerond. De overnamesom bedraagt GBP 275 miljoen. Guardian, dat in het Verenigd Koninkrijk meer dan 300,000 levensverzekeringspolissen in portefeuille heeft, heeft sinds 2001 geen nieuwe polissen meer verkocht.

AEGON Asset Management heeft een lange termijn overeenkomst gesloten met Cinven om het beheer van de activa van Guardian, die GBP 7,4 miljard bedragen, voort te zetten.

Deze overeenkomst is in lijn met AEGON's strategie om zich meer op zijn kernactiviteiten te richten. De overeenkomst met Cinven werd in augustus van dit jaar aangekondigd.

Dit persbericht is een verkorte versie van het officiële Engelstalige persbericht, dat u kunt vinden op de corporate website http://www.aegon.com.

Over AEGON

AEGON, de internationale aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer, heeft activiteiten in meer dan twintig landen in Amerika, Europa en Azië. AEGON heeft circa 26.000 medewerkers en ongeveer 40 miljoen klanten overal ter wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Kerncijfers - EUR             3e kw. 2011     Jaar 2010
    Onderliggend resultaat