Aerohive Networks voegt 'iEverything' Control, Spectrumanalyse en Partner Administration toe aan de cloud-enabled WiFi-oplossing met gedistribueerde intelligentie

13 Jun, 2011, 08:00 BST Van Aerohive Networks

SUNNYVALE, Californië, June 13, 2011 /PRNewswire/ --

Aerohive Networks (http://www.aerohive.com/), de pionier in controllerloze WiFi en cloud-enabled netwerken, heeft vandaag belangrijke verbeteringen aangekondigd aan voor HiveOS en HiveManager Network Management Software, waarmee het de verificatie en de controle van gasten en mobiele internetapparaten vereenvoudigt. Aerohive voegt ook spectrumanalyse toe aan zijn 802.11 Access Points (AP's) en biedt de industrie nu de voor het eerst cloudnetwerkdiensten voor wederverkopers aan. Deze nieuwe functies zijn ontworpen om de operationele lasten van WiFi-netwerken te verminderen zonder de aankoop van nieuwe en dure AP's, licenties of beheerders van mobiele internetapparaten te vereisen.

Nieuwsfeiten

- Ondernemingen zien een sterke vraag naar toegang voor gasten en een toename van consumentenapparaten die ook WiFi-toegang vereisen. Met HiveOS en HiveManager 4.0 vereenvoudigt Aerohive de verificatie en de controle van deze apparaten met aanvullende methoden voor apparaatdetectie, authenticatie en beleidsuitvoering.

- Wij maken de open, onbeveiligde gastnetwerken een verschijnsel van het verleden door gebruikers de mogelijkheid te geven zich te registreren met een unieke privé-PSK, die wordt geleverd door het webportaal van HiveAP. Dit beschermt gebruikers tegen 'snooping-aanvallen' (ongeautoriseerde gegevenstoegang) zoals Firesheep, zonder een extra administratieve last voor IT of receptionisten te creëren.

- Dezelfde capaciteit kan ook worden gebruikt om medewerkers met hun persoonlijke apparaten beveiligde toegang tot een netwerk te verschaffen zonder dat IT de extra last draagt om de 802.1X-configuratie op een veelheid aan persoonlijke apparaten te ondersteunen die worden aangesloten op bedrijfsnetwerken.

- Beheerders kunnen toegangsrechten voor gebruikers wijzigen op basis van het type apparaat dat in gebruik is en informatie verkregen uit de internetsessie, Active Directory (AD) authenticatie, en/of lidmaatschap van een domein.

- Persoonlijke mobiele internetapparaten kunnen toegang tot het netwerk krijgen met dezelfde gebruikersgegevens als hun bedrijfsapparaten, maar kunnen naar een apart netwerk doorgestuurd worden met toegang tot slechts internet en e-mail.

- Mobiele internetapparaten voor het bedrijf die als computers geregistreerd staan in een AD-domein kunnen beperkte toegang tot het netwerk en de beschikbare middelen toegewezen krijgen op basis van het type apparaat.

- Spectrumanalysecapaciteiten worden geleverd als een gratis software-update voor bestaande 802.11n-klanten, met ondersteuning voor volledige 2,4Ghz en 5Ghz spectrumanalyse, het 'time-slicen' van de toegang via scannen, en gemeenschappelijke handtekeningen om een storend apparaat met interferentie te identificeren, zoals een magnetron.

- Nieuwe in HTML5 geleverde spectrografen (grafische voorstelling van de spectrumanalyse), waardoor deze kunnen worden gebruikt in combinatie met elk apparaat of browser, waaronder iPads en iPhones.

- Voor het eerst wederverkoop in de industrie van cloudnetwerkdiensten.
Laat wederverkopende partners toe meer waarde te leveren aan hun klanten via het platform voor clouddiensten van Aerohive.

- Biedt de mogelijkheid om aanvullende producten te demonstreren, evalueren en toe te voegen aan het netwerk van hun klanten

- Hiermee kan de reseller beheerde diensten (Managed Services) bieden zonder een hosting center of een NOC te hoeven bouwen

- Andere functies in de HiveOS/HiveManager 4.0:

- De in-AP RADIUS-functionaliteit van Aerohive integreert nu met Library Information Systems (LIS) en laat bibliotheken WiFi-toegang valideren aan het LIS.

- Bibliotheken kunnen WiFi en/of internettoegang beperken op basis van attributen, zoals leeftijd van het lid van de bibliotheek of achterstallige status

- De WiFi-planner van Aerohive biedt nu 'multi-level'-ondersteuning, en 'multiple perimeter'-ondersteuning in zowel de HiveManager als de gratis online versie http://www.aerohive.com/planner

- Toegang en omleiding via dezelfde radio

- HiveAP-radio's kunnen nu opereren als een interface voor zowel toegang als omleiding waardoor enkele radio-HiveAP's een mesh kunnen creëren

- IP-Firewallbeleid ondersteunt domeinnamen

- HiveAP-firewallbeleid ondersteunt nu domeinnamen als bron en bestemming

- Ondersteuning voor VMware en Citrix ICA PCoIP

- HiveAP QoS en firewallbeleid ondersteunen nu deze populaire desktopvirtualisatieprotocollen als vooraf gedefinieerde diensten, en stellen beheerders in staat om deze diensten snel toe te staan of te weigeren en de juiste QoS-prioriteit toe te passen om ervoor te zorgen dat apparaten zoals iPads, die enterprise-applicaties met VDI gebruiken, optimaal draaien.

- Prijzen en beschikbaarheid

- De HiveOS/HiveManager 4.0 is gratis verkrijgbaar met softwareondersteuning en zal vanaf 20 juni 2011 beschikbaar zijn

Reacties

"Nu WiFi is uitgegroeid tot de primaire toegangslaag, en ondernemingen worstelen met een toestroom aan consumentenapparaten, hebben IT-afdelingen WiFi-systemen nodig die gemakkelijker te gebruiken, implementeren en ondersteunen zijn", aldus Stephen Philip, V.P. Product Marketing, Aerohive Networks. "Aerohive blijft innoveren op basis van de cloud-enabled, gedistribueerde intelligentie-architectuur en levert waarde aan onze klanten, terwijl onze concurrenten de cloud nog moeten omarmen of zich moeten bevrijden van hun controllers."

Aerohive Networks c/o Cohesive Communications
Charlotte Sandy/Mark Waite