Aflossing Fannie Mae

14 Mei, 2007, 15:00 BST Van Fannie Mae

WASHINGTON, May 14 /PRNewswire/ --

Fannie Mae (NYSE: FNM) zal de hoofdsom aflossen van de onderstaande emissie op de onderstaande aflossingdatum en tegen een aflossingsprijs van 100 procent van de hoofdwaarde van de terugbetaalde effecten, verhoogd met de rente verdiend op deze hoofdsom per de datum van aflossing:

Hoofdsom       Type     Rente-  Vervaldatum       CUSIP       Aflossings-
                veiligheid  voet                                   datum
    US$50.000.000   MTN     4,000   24 mei 2010      3136F66B0   24 mei 2007
    US$50.000.000   MTN     5,790   1 november 2011  3136F74U8   24 mei 2007
    US$50.000.000   MTN     6,000   11 april 2014    3136F7XA0   24 mei 2007
    US$50.000.000   MTN     6,050   24 mei 2016      3136F7C21   24 mei 2007
    US$25.000.000   MTN     6,650   24 mei 2021      3136F7B22   24 mei 2007

Fannie Mae is een bedrijf in bezit van aandeelhouders met een openbare opdracht. Fannie Mae werd opgericht om het aantal betaalbare woningen uit te breiden en wereldwijd kapitaal naar plaatselijke gemeenschappen te brengen ten voordele van de Amerikaanse woningmarkt. Fannie Mae heeft federale statuten en is werkzaam in de secundaire hypotheekmarkt om ervoor te zorgen dat hypotheekbankiers en andere geldschieters genoeg fondsen hebben om leningen te voorzien aan lage tarieven aan mensen die een huis kopen. Het is onze taak om diegenen die Amerika huisvesten te helpen.

Dit persbericht vormt geen aanbod om effecten van Fannie Mae te verkopen en is ook geen verzoek tot een aanbod om deze effecten te kopen. Niets in dit persbericht mag worden opgevat als een advies over de voordelen om een bepaalde belegging te kopen of te verkopen. Een beslissing om te beleggen in de effecten waarnaar hier wordt verwezen, dient uitsluitend te worden genomen op basis van de informatie in het betreffende emissieprospectus van Fannie Mae. Men mag daarbij niet vertrouwen op de volledigheid of juistheid van de informatie die in dit persbericht wordt gegeven.

U moet de aard van de effecten en het mogelijke risico voor u volledig begrijpen voordat u effecten verhandelt. U moet weten of de effecten geschikt zijn voor u in de context van uw persoonlijke situatie en financiële toestand. Vraag het advies van een voldoende deskundige financiële adviseur indien u twijfels hebt.

Website: http://www.fanniemae.com

BRON Fannie Mae