Agence Virtuelle SA haalt in 2005 een omzet van meer dan 5 miljoen, een stijging van +51%

23 Jan, 2006, 16:43 GMT Van Agence Virtuelle SA

GENEVE, Zwitserland, January 23 /PRNewswire/ --

- Interview met Stéphane Perino, stichter en CEO van Agence Virtuelle SA

Agence Virtuelle SA, www.agencevirtuelle.com, viert zijn tiende verjaardag met een echt cadeau, een omzet van meer dan 5 miljoen CHF voor het bedrijf uit Genève dat in de jaren '90 het eerste bedrijf was dat het belang van e-branding en merkzichtbaarheid aantoonde met technieken zoals referentiëring of onlinepromotie.

Waarom hebt u het virtuele bureau Agence Virtuelle opgericht?

"Toen ik in september 1995 met één van de enige ISP's in de VS (Night Vision) een e-commerce website maakte, was dat een echt avontuur," begint Stéphane Perino, stichter van Agence Virtuelle. "Ik speelde al in op de reële mogelijkheden van het web en heel snel daarna, in maart 1996, besloot ik om de stap te wagen en een strategisch marketingbedrijfje op te richten, een "virtueel bureau". Tijdens het eerste jaar realiseerden we al een omzet van meer dan 300.000 CHF met een positief resultaat."

Agence Virtuelle SA staat er na 10 jaar nog altijd. Betekent dit dat uw bedrijf geen last heeft gehad van de internetcrisis?

"Onze troef was van bij het begin de ontwikkeling van een uniek model, het tonen van merken door gebruik te maken van strategieën die de zichtbaarheid vergroten. In de jaren '90 geloofde niemand in referentiëring en in doelgroeptechnieken d.m.v. sleutelwoorden, d.w.z. in de echte strategische planning," verduidelijkt Stéphane Perino. "Agence Virtuelle SA kocht al specifieke doelgerichte sleutelwoorden op de zoekmachines Altavista en Excite, de voorloper om doelgroepen te segmenteren door middel van sleutelwoorden. Vandaag doen we dat op Google, en morgen op Gigablast. Op die manier hebben we een unieke deskundige basis kunnen opbouwen met onze passie voor het internet."

Hoe ziet u het jaar 2006 voor Agence Virtuelle SA?

"Onze omzet wordt voornamelijk gerealiseerd door praktijken die iets te maken hebben met verkoop- en zichtbaarheidstrategieën, en dus met ROI, die vandaag veel gevraagd zijn door onze klanten, bedrijven zoals Ebookers, Starwood, Swiss Tourism, La Redoute..."

"Voor 2006 verwachten we een verdere ontwikkeling in onze Core Business en zullen we onze ervaring die we de eerste 10 jaar verkregen hebben gebruiken om nieuwe diensten te maken waarmee we kunnen inspelen op de volgende 10 jaar."

Over Agence Virtuelle SA

Agence Virtuelle SA, www.agencevirtuelle.com, een e-branding bureau dat gericht is op merken en resultaten, heeft al voor de grootste Europese en Zwitserse merken gewerkt, zoals Audemars Piguet, Dell, Damart, Energizer, Freelance.com, Mobilière Suisse, OMS, UNICEF, BIT; easyJet, Flybaboo, Swiss, Swiss Tourism, Swatch... Zijn model wil merken opwaarderen en beschermen, door middel van vernieuwende concepten en door de promotie van producten via e-marketing technieken zoals referentiëring, sms-marketing, e-mailmarketing of doelgerichte promotie.

Via e-mail:
    Virginie Jacquinot, virginie@agencevirtuelle.com