Air Berlin met DO & CO in catering

12 Dec, 2005, 16:39 GMT Van Air Berlin GmbH & Co Luftverkehrs KG

BERLIN, December 12 /PRNewswire/ --

- De Weense cateraar en de Berlijnse luchtvaartmaatschappij hebben Stockheim Catering overgenomen

DO & CO Restaurant & Catering heeft samen met Air Berlin het cateringbedrijf Stockheim Catering (Düsseldorf) overgenomen. DO & CO leidt de onderneming via de nieuwe firma 'TIS Total Inflight Solution Germany GmbH', waarin Air Berlin een aandeel van 24 procent heeft. Vestigingsplaats is Berlijn.

DO & CO is als één van de toonaangevende Europese ondernemingen op het gebied van restaurant-, airline- en event-catering in 15 landen actief. De groep heeft 1.800 medewerkers in dienst en behaalde in het afgelopen boekjaar een omzet van 135 miljoen euro.

Air Berlin had DO & CO al voor de gemeenschappelijke overname opdracht gegeven een nieuw culinair portfolio te ontwikkelen. Het concept 'DO & CO for Air Berlin' zal gerechten uit alle werelddelen bevatten en nog in de loop van het eerste kwartaal van 2006 aan passagiers worden aangeboden.

'Door de overname worden niet alleen de locaties van de huidige Stockheim Air Catering GmbH in Düsseldorf, Keulen, Münster, Paderborn, Dortmund, Leipzig en Dresden en de banen van de 232 medewerkers behouden, maar zelfs verder uitgebreid", verklaarde Joachim Hunold, algemeen directeur van Air Berlin. De luchtvaartmaatschappijen waaraan geleverd wordt, zijn onder andere: Air Berlin, LTU, Hapagfly, British Airways, CSA, Eurowings en EAE. In 2004 werden 2,8 miljoen maaltijden geproduceerd en 24.000 vluchten bevoorraad. De omzet bedroeg 21,8 miljoen euro.

Contact pers:
    Peter Hauptvogel