Albemarle rectificeert onjuiste informatie in onlangs gepubliceerde Europese persberichten

24 Jan, 2006, 11:56 GMT Van Albemarle Corporation

RICHMOND, Virginia, January 24 /PRNewswire/ -- Albemarle Corporation (NYSE: ALB) heeft vandaag aangekondigd dat verscheidene recente Europese krantenartikelen en radioberichten onjuiste informatie bevatten over Albemarles toekomstplannen in Europa. Hoewel de berichtgeving van artikel tot artikel verschilde, maken de persberichten ten onrechte kenbaar dat Albemarle haar Europese activiteiten in België gaat concentreren. Het bedrijf heeft verklaard dat deze berichten onjuist zijn.

Het hoofdkantoor van Albemarle voor haar vestigingen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika is gevestigd in Louvain La Neuve, België. Als regionaal hoofdkantoor zal het beschikken over bepaalde administratieve functies die service verlenen voor alle activiteiten van Albemarle in de regio. In de afgelopen paar jaar heeft Albemarle verschillende overnames gedaan die ertoe geleid hebben dat nieuwe vestigingen in Europa toegevoegd zijn.

Door het normale integratieproces van deze nieuwe vestigingen wordt overwogen bepaalde administratieve functies die plaatselijk verzorgd werden te centraliseren. Voor de functies, waarvoor het zin heeft de daaraan verbonden services centraal te verlenen, is een plan ontwikkeld om de verandering in de loop der tijd te implementeren. Dit maakt deel uit van het doorlopende natuurlijke integratieproces, aangezien het aantal werknemers en vestigingen van het bedrijf in Europa over de afgelopen jaren gegroeid is.

"Helaas is dit normale aspect van de integratie onjuist weergegeven in bepaalde berichten in de Europese pers," zei Mark Rohr, president en CEO van Albemarle Corporation. "Persberichten waarin beweerd wordt dat Albemarle van plan is hoofdactiviteiten vanuit Nederland en Duitsland over te brengen, zijn onjuist. Het is belangrijk dat onze werknemers en de Europese gemeentes waarin we werkzaam zijn, goed geïnformeerd worden over de feiten omtrent deze situatie."

Het hoofdkantoor van Albemarle Corporation bevindt zich in Richmond, Virginia. Het bedrijf is een toonaangevende mondiale ontwikkelaar, fabrikant en marketeer van broom, broomverbindingen en andere speciaal vervaardigde chemicaliën voor de consumentelektronica, petroleum en petrochemische verwerking, transportmiddelen en industriële producten, farmaceutische producten, landbouwproducten, en bouw- en verpakkingsmaterialen. Het bedrijf met klanten in ongeveer 100 landen is werkzaam in drie bedrijfssegmenten: polymeeradditieven, katalysatoren en fijne chemicaliën. U kunt meer informatie over Albemarle vinden op http://www.albemarle.com.

"Safe Harbor"-verklaring zoals beschreven in de Private Securities Litigation Reform Act van 1995: verklaringen in dit persbericht over Albemarle Corporation, die geen historische feiten zijn, zijn op de toekomst gerichte verklaringen die risico's en onzekerheden bevatten. Voor een bespreking van dergelijke risico's en onzekerheden, die tot gevolg kunnen hebben dat de feitelijke resultaten afwijken van de resultaten in de op de toekomst gerichte verklaringen, kunt u het hoofdstuk Risk Factors in het jaarverslag op formulier 10-K raadplegen.

Website: http://www.albemarle.com

BRON Albemarle Corporation