Albemarle viert de belangrijke opening van het Shared Services Center in Boedapest, Hongarije

03 Jun, 2010, 00:35 BST Van Albemarle Corporation

BATON ROUGE, Louisiana, June 2, 2010 /PRNewswire/ --

- Het bedrijf gaat veel van haar bedrijfsactiviteiten verplaatsen naar haar "Center of Excellence" voor meer efficiëntie en een verbeterde dienstverlening voor klanten van Albemarle

Albemarle Corporation (NYSE: ALB), een wereldleider op het gebied van de levering van innovatieve chemische specialiteiten, schone energieoplossingen en uitstekende duurzaamheidstoepassingen, heeft de belangrijke opening gevierd van haar wereldwijde gedeelde dienstverleningscentrum in Boedapest, Hongarije tijdens een receptie die vorige week in de vestiging werd gehouden.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20050801/ALBEMARLELOGO)

Beter bekend als Albemarle's Center of Excellence (ACE), werd de faciliteit ontwikkeld als onderdeel van het initiatief van de onderneming "Project One Albemarle" met de bedoeling de activiteiten van het bedrijf wereldwijd te normaliseren en te stroomlijnen. Het resultaat wordt een enkel geautomatiseerd, schaalbaar platform voor de zakelijke activiteiten van Albemarle, waarmee een kostenbesparing, een hogere productiviteit en een betere ondersteuning voor de groei van het bedrijf op lange termijn worden bewerkstelligd.

"Albemarle's Center of Excellence is een essentieel onderdeel van onze visie om het bedrijf om te vormen tot een sterkere en efficiëntere organisatie", aldus Luke Kissam, president van het bedrijf. "We hebben bepaalde facetten van onze bedrijfsprocessen zeer nauwkeurig bestudeerd en hebben een LEAN productiemodel op deze activiteiten toegepast. We hebben complexiteit en inconsistenties geconstateerd in onze processen en hebben besloten deze te vereenvoudigen, te standaardiseren en te automatiseren. Op dit moment zijn we gestart met de uitvoeringsfase. In de toekomst zullen we de uitvoering evalueren en het gehele proces herhalen, hetgeen zal resulteren in een cyclus van voortdurend verbeterde productiviteit."

Albemarle heeft specifieke criteria ingebouwd teneinde de meest gunstige locatie te selecteren om de ACE-faciliteit te huisvesten. Na een intensieve speurtocht die verschillende gebieden van Oost-Europa omvatten heeft het bedrijf uiteindelijk voor Hongarije gekozen vanwege verscheidene factoren, waaronder:

- De hoeveelheid steun en betrokkenheid van overheid en
      gemeenschap
    - De nabijheid van een goed opgeleide en ervaren werknemersbasis
      met het vereiste vakmanschap en de ervaring om het succes van
      het Center te garanderen
    - De uitstekende locatie van de stad die de doelstellingen van het
      bedrijf goed van pas zal komen en ook een innovatieve en
      stimulerende werkomgeving voor de medewerkers ACE biedt

Gevestigd in het gebouw Capital Square in een vooraanstaande wijk van Boedapest biedt de nieuwe ACE-faciliteit een eigentijds design. De ruimte die is uitgerust met ergonomisch meubilair, de meest moderne technologieën en voorzieningen, is ontworpen om potentiële werknemers aan te trekken en een dynamische werkomgeving te bevorderen die samenwerking en creativiteit inspireert. Het gebouw werd onlangs erkend door het Construction & Investment Magazine als de "Best Office Building Development of 2009."

"Bij Albemarle richten wij ons op een uitmuntende bedrijfsvoering in alles wat we doen," zei J. Duncan Johnson, directeur van de Hongaarse activiteiten van het bedrijf. "We wilden een dynamische, opwindende omgeving creëren voor de bevordering van innovatie, creativiteit en vindingrijkheid, alsmede visuele ondersteuning van de duurzaamheid van de waarden van onze onderneming. Onze partners hebben uitstekend begrepen waar wij naar streefden en hebben bijgedragen tot de ontwikkeling van een werkruimte die trots uitstraalt en tot resultaten inspireert."

Over Albemarle

Albemarle Corporation, met hoofdkantoor in Baton Rouge, Louisiana, is een toonaangevende wereldwijde ontwikkelaar, fabrikant en distributeur van speciale gemanipuleerde chemicaliën voor consumentenelektronica, raffinage van aardolie, verbruiksartikelen, verpakkingsindustrie, bouw, automobielindustrie/transport, geneesmiddelen, gewasbescherming, voedselveiligheid en op maat gesneden chemische diensten. Het bedrijf zet zich in voor wereldwijde duurzaamheid en ontwikkelt zijn eco-praktijken en oplossingen in de drie business-segmenten Polymer Solutions, Catalysts en Fine Chemicals. Het Corporate Responsibility Magazine selecteerde onlangs Albemarle voor haar prestigieuze "100 Best Corporate Citizens"-lijst voor 2010. Albemarle biedt werk aan circa 4.000 medewerkers en levert aan klanten in ongeveer 100 landen. Voor meer informatie, bezoek http://www.albemarle.com.

"Safe Harbor" verklaring onder de Private Securities Litigation Reform Act van 1995: Verklaringen in dit persbericht ten aanzien van Albemarle Corporation's zakelijke activiteiten die niet zijn gebaseerd op historische feiten, zijn "verklaringen gebaseerd op toekomstverwachtingen" die risico's en onzekerheden kunnen inhouden. Voor een discussie over dergelijke risico's en onzekerheden die tot resultaten zouden kunnen leiden die afwijken van de in de toekomstverwachtingen opgenomen verklaringen, wordt u verwezen naar "Risicofactoren" in het jaarverslag van het bedrijf op Formulier 10-K.

BRON Albemarle Corporation