Algeco Scotsman zet zinnen op Centraal- en Oost-Europa

16 Apr, 2013, 08:00 BST Van Algeco GmbH

KEHL, Duitsland, April 16, 2013 /PRNewswire/ --

Algeco Scotsman, wereldleider in modulaire bouw en veilige opslagoplossingen, breidt uit en blijft zijn bedrijfsmodel verder ontwikkelen.

Een belangrijke mijlpaal voor de bedrijfsexpansie was de benoeming van Angèle Brucker tot President van de strategische business unit voor Centraal- en Oost-Europa aan het begin van dit jaar. Angèle Brucker heeft sinds januari in totaal in 16 landen (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië, België, Nederland, Luxemburg, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Polen, de Oekraïne, Rusland, Finland, Zweden) de strategische en operationele activiteiten geleid. Zij is verantwoordelijk voor een omzet van €160 miljoen en 720 werknemers.

De overname van Target Logistics, een vooraanstaande Amerikaanse leverancier van externe accommodatieoplossingen, eind februari, was een andere belangrijke strategische zet. "Target Logistics creëert groeikansen voor ons. De energie- en grondstoffensector blijft erg sterk groeien en onze medewerkeraccommodatie is zelfs geschikt voor gebruik in extreme klimaten. Wij verwachten in de komende jaren in deze sector groeipercentages met dubbele cijfers," betoogt Angèle Brucker.

"Wij zijn ervan overtuigd dat Angèle Brucker de vereiste internationale zakelijke en organisatorische ervaring in combinatie met branchekennis heeft om extra marktaandeel te kunnen veroveren en ons team in deze regio van de wereld doelgericht kan leiden," zegt Jean-Marc Germain, CEO van de Algeco Scotsman Groep.

Systemen van Algeco worden gebruikt om kantoorgebouwen, scholen of tentoonstellings- en opslagruimten te creëren. De Algeco Scotsman Groep is een wereldleider in modulaire bouwsystemen met meer dan 300.000 units in beheer en realiseert jaarlijkse verkopen van 1,7 miljard Amerikaanse dollars. De groep heeft in totaal 5600 werknemers en 70.000 klanten in 37 landen over de hele wereld.

ALGECO SCOTSMAN Company
Ms Catherine Thiébaut