Alger kondigt opening Londens kantoor en werving hoofd internationale verkoop aan

26 Jun, 2014, 20:48 BST Van Alger Management Ltd

NEW YORK, June 26, 2014 /PRNewswire/ --

Alger Associates, Inc., het moederbedrijf van Fred Alger Management, Inc., een toonaangevende vermogensbeheerder, heeft de vorming aangekondigd van een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde dochteronderneming, Alger Management, Ltd. om daarmee zijn wereldwijde vermogensbeheeractiviteiten verder uit te breiden. Fred Alger Management, Inc. begon in 1996 met het aanbieden van zijn vermogensbeheercapaciteiten in Europa. Vandaag de dag is Fred Alger Management, Inc. een full service-vermogensbeheerder met meer dan $ 2.5 miljard dollar aan belegd vermogen voor onze klanten en aandeelhouders buiten de Verenigde Staten.

Bovendien zal Alger Management Ltd. op 1 juli Kirk Hotte, Senior Vice President, Head of International Sales, aanstellen om het nieuwe kantoor te leiden. Kirk zal zich richten op de verdere uitbreiding van de aanwezigheid van Alger naar particuliere banken en multi-manager- en institutionele relaties buiten de VS. Voor zijn indiensttreding bij Alger, bekleedde Kirk managementfuncties in de distributie bij Old Mutual Global Investors en Investec Asset Management, waar hij European Business Director was. Kirk bracht ook meer dan 12 jaar door bij AXA, waar zijn laatste functie Director of Global Distributors was. Hij is afgestudeerd aan de HEC Business School in Frankrijk en de University of Texas in Austin.

"De oprichting van Alger Management, Ltd. en het aanstellen van Kirk draagt bij aan onze voortdurende wereldwijde distributie-inspanningen en is een indicatie van ons optimisme dat we onze aanwezigheid buiten de VS kunnen opbouwen en tevens een weerspiegeling van de buitenlandse groei die we de afgelopen vijf jaar hebben gekend," zei Jim Tambone, Executive Vice president en Chief Distribution Officer van Fred Alger Management, Inc. "Deze uitbreiding en de benoeming van iemand met het talent en de ervaring van Kirk, toont onze inzet op de lange termijn voor onze bestaande klanten, aandeelhouders en consultants."

Beleggers van buiten de V.S. hebben toegang tot het Alger-investeringsaanbod via Alger SICAV, dat het Alger American Asset Growth Fund omvat, geleid door Patrick Kelly, CFA, het Alger Emerging Markets Fund, geleid door Deborah Vélez Medenica, CFA, en het Alger Dynamic Opportunities Fund, een long/short hedged aandelenfonds geleid door drie van Alger's portfoliomanagers, waaronder CEO en Chief Investment Officer Dan Chung, CFA. Daarnaast kunnen klanten toegang krijgen tot de strategieën van Alger door subgeadviseerde en aparte account-mandaten.

Over Fred Alger Management, Inc.

Fred Alger Management, Inc. werd opgericht in 1964 en heeft per 31 maart 2014 meer dan $21.5 miljard beheerd. De beleggingsfilosofie van Alger is gericht op het identificeren van bedrijven welke de zogenaamde 'Positive Dynamic Change' ondergaan, die naar onze mening de beste investeringsmogelijkheden biedt. De beleggingsstrategieën van Alger zijn beschikbaar voor niet-Amerikaanse en institutionele beleggers via afzonderlijke accounts en de Alger SICAV-fondsen.

Belangrijke informatie voor Britse beleggers: de inhoud van dit commentaar is goedgekeurd voor de toepassing van Section 21 (2)(b) van de Financial Services and Markets Act 2000 ("FSMA") door Alger Management, Ltd., die wordt geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authority, en uitsluitend is bestemd voor distributie in het Verenigd Koninkrijk aan personen die in aanmerking komen als professionele cliënten of aan geschikte tegenpartijen. De regels in het kader van de FSMA voor de bescherming van retail cliënten zijn niet van toepassing op de door Alger Associates, Inc., Fred Alger Management, Inc. en Fred Alger & Company geleverde diensten, en een compensatie uit hoofde van het United Kingdom Financial Services Compensation Scheme is niet beschikbaar.

Prosek                                                                  ALGER
Olivia Offner                                       Scott A. Anderson