Allianz investeert 140 miljoen euro in IPUT

23 Sep, 2014, 10:19 BST Van IPUT

DUBLIN, September 23, 2014 /PRNewswire/ --

De wereldwijde financiële dienstengroep Allianz met hoofdkantoor in München, heeft een investering van 140 miljoen euro toegezegd in IPUT, het beleggingsinstrument bij uitstek voor commercieel vastgoed in Ierland. IPUT heeft nu een totaal van 1,2 miljard aan fondsen in beheer, dat hoofdzakelijk is belegd in grootschalige commerciële kantoor-en winkelpanden op A-locaties in het Central Business District van Dublin.

In een reactie zegt Chief Investment Officer Charles Pridgeon van Allianz: "Als het economisch herstel in Ierland blijft aanhouden, zodat de verbeterde vraag in met name de binnenlandse economie wordt ondersteund, zien we het potentieel voor een sterk inkomensrendement op lange termijn en aantrekkelijke niveaus voor onze aandeelhouders. De IPUT-beleggingsstrategie voor de lange termijn valt samen met onze eigen beleggingsstrategie en we zien uit naar een langdurige wederzijdse samenwerking in het belang van onze wederzijdse aandeelhouders."

In een commentaar zegt IPUT plc CEO Niall Gaffney: "We zijn verheugd dat Allianz IPUT als partner heeft gekozen voor hun eerste investering in onroerend goed in Ierland. Het is zeer bemoedigend dat een globale groep met de status van Allianz IPUT heeft gekozen als hun investeringsfonds in deze markt.

Het ondersteunt ook onze bedrijfsstrategie om het aandeelhouderschap van IPUT in puur Ierse binnenlandse pensioenfondsen te diversifiëren naar een breder publiek van internationale institutionele beleggers."

Mr. Gaffney voegt toe: "Deze belegging van Allianz brengt het totaal van fondsen dat IPUT beheert op 1,2 miljard euro, wat overeenkomt met onze projecties voor 2014. Deze belegging in IPUT valt samen met een periode waarin interessante mogelijkheden van institutionele kwaliteit zich beginnen te manifesteren in de Ierse markt. Als lange termijn-belegger zal IPUT een pragmatische en strategische benadering van de mogelijkheden die we nastreven blijven volgen."

Over IPUT - IPUT is het beleggingsinstrument bij uitstek in Ierland. IPUT investeert in Iers commercieel onroerend goed met sterke groeivooruitzichten en beheert dit onroerend goed actief om onze aandeelhouders een hoog rendement te kunnen bieden. IPUT beheert een totaal van 1,2 miljard euro aan fondsen. Het nettorendement voor de 12 maanden tot 30 juni 2014 was 6,21%. Het totale rendement op jaarbasis voor dezelfde periode was +27,2%. IPUT is de winnaar van de IPD European Property Investment Award voor Ierland in 2011, 2012, 2013 en 2014. Voor meer informatie over IPUT, zie http://www.iput.com

Over Allianz Real Estate - Allianz Real Estate is het strategische centrum van expertise in vastgoed binnen de Allianz Group en een toonaangevend beheerder van internationale beleggingen in onroerend en vermogens. Allianz Real Estate zorgt namens de Allianz-bedrijven voor de ontwikkeling en uitvoering van wereldwijd afgestemde portfolio's en beleggingsstrategieën, waarbij zowel directe als indirecte beleggingen en onroerend goed-leningen in aanmerking komen. Het operationele beheer van beleggingen en activa wordt momenteel uitgevoerd in zes internationale dochterondernemingen en hubs in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, de VS en Azië/Pacific. De hoofdkantoren van Allianz Real Estate bevinden zich in München en Parijs. Per 31 december 2013 heeft Allianz Real Estate ongeveer 30 miljard euro aan activa in beheer.

Gepubliceerd namens IPUT plc door FTI Consulting

Alle mediaverzoeken dienen te worden gericht aan:

Jim Devlin, d. +353-(0)1-6633606, m. +353-(0)87-2631057, e. jim.devlin@fticonsulting.com

Of

Anna Kavanagh, d. +353-(0)1-6633615, m. +353-(0)87-6929458, e. anna.kavanagh@fticonsulting.com

BRON IPUT