Amsterdamgold.com verwacht grote groei in Benelux en Europa

02 Feb, 2012, 11:44 GMT Van Amsterdamgold.com

AMSTERDAM, February 2, 2012 /PRNewswire/ --

Edelmetaalbedrijf versterkt directieteam met 2 directieleden

Na 2011, een jaar waarin Amsterdamgold.com haar omzetverwachtingen ver heeft overtroffen, ziet het bedrijf nog grotere groeimogelijkheden voor de toekomst, zowel in de Benelux als elders in Europa. Reden voor bestuursleden Joris Hoogenbosch en Rolf van Zanten om het directieteam te versterken met 2 nieuwe leden: Lesley Fockema Andreae als COO, zij is bedrijfskundige en was afgelopen jaren werkzaam voor ondernemerscentrum YES!Delft, en Jeroen Kamphuis als CFO, hij is bedrijfseconoom en acht jaar werkzaam geweest voor o.a. Heineken en Shell. Beide zijn aangenomen om de verdere internationale expansie te ondersteunen en realiseren, met als eerste speerpunten het behalen van de AFM vergunning en het betreden van de Oostenrijkse markt. "In de Oostenrijkse markt liggen grote kansen voor ons en met een AFM vergunning boren we nieuwe mogelijkheden aan op de Nederlandse markt", aldus Hoogenbosch.

Groeiverwachting 2012 en AFM vergunning

Amsterdamgold.com verwacht dat 2012 een uitstekend jaar zal worden: een totale omzetgroei van 40% ten opzichte van 2011. Van deze totale omzet verwacht het bedrijf 10% op de Oostenrijkse markt te kunnen realiseren, wat neerkomt op een omzet van 20 miljoen euro in dat land. Daarnaast zal een ander deel van de totale groei mede gerealiseerd kunnen worden omdat Amsterdamgold.com in het eerste kwartaal van dit jaar een AFM vergunning verwacht te verkrijgen. Joris Hoogenbosch: "Dat breekt weer nieuwe markten open, zoals klanten die vanaf € 10.000 een aankoop in edelmetalen willen doen, in combinatie met opslag bij Amsterdamsafe. Door het ontbreken van de vergunning ligt het wettelijke minimum orderbedrag hiervoor nu op € 100.000." De verwachting is dat de omzet van Amsterdamgold.com na het verkrijgen van de AFM vergunning met tenminste 25% zal toenemen. De definitieve winstcijfers over 2011 zullen uiterlijk 15 februari bekend gemaakt worden.

Kansen in Oostenrijk

Joris Hoogenbosch ziet veel kansen in de Oostenrijkse markt. "We doen al veel zaken in Europa, vanuit verschillende Europese landen neemt de vraag naar fysiek goud en zilver steeds meer toe, mede door de aanhoudende financiële en economische onzekerheden in Europa en daarbuiten. De Oostenrijkse markt is de 3[e] in Europa, o.a. door het bestaan van de Oostenrijkse munt die de zilveren munten "Wiener Philarmonikers" produceert. Dat was voor ons een reden om de site http://www.edelmetalle-oesterreich.at te ontwikkelen, om dit land zo goed mogelijk te kunnen benaderen. Daarmee is Oostenrijk het eerste Europese land, buiten Nederland, waar we ons met een eigen site op richten", aldus Hoogenbosch. "Door de margeregeling kan Amsterdamgold.com in Oostenrijk vooral zilveren munten 10% voordeliger aanbieden dan Oostenrijkse partijen, plus er geldt geen exportbeperking. Samen met onze bevriende Duitse relatie Auragentum GmbH, willen we deze markt gaan veroveren. Zij zijn een van de grootste Duitse edelmetaal webwinkels, met goede connecties in Oostenrijk. Auragentum neemt de klantenservice voor haar rekening, waardoor Oostenrijkse klanten in hun eigen taal van een goede service kunnen worden voorzien, Amsterdamgold.com verzorgt de financiële en logistieke afhandeling".

Over Amsterdamgold.com

Amsterdamgold.com B.V. is marktleider in Nederland voor aan- en verkopen van hoogste kwaliteit goud en zilver tegen de meest actuele koers.  Het bedrijf werd in 2008 opgericht door Willem Middelkoop om, daar waar het edelmetaalloket door banken jaren geleden was gesloten, het aankopen van goud en zilver weer eenvoudig te maken voor beleggers en spaarders. Joris Hoogenbosch werd per 1 juli 2010 aangesteld als CEO. In juni 2011 heeft Willem Middelkoop zijn belang in Amsterdamgold.com verkocht aan Peter Paul de Vries van Value8 N.V., welke nu 51% van de aandelen in handen heeft. De overige 49% is in handen van Rolf van Zanten van The Silver Mountain Holding B.V..

BRON Amsterdamgold.com