Anderson & Schwab, Inc. wordt onderdeel van de Behre Dolbear Group om uitgebreide oplossingen voor managementadvies te leveren

05 Mei, 2009, 15:38 BST Van Behre Dolbear Group Inc.

DENVER, May 5 /PRNewswire/ --

- Door de transactie wordt een geïntegreerde aanbieder van managementadvies voor de mineralenindustrie gecreëerd en krijgen klanten de beschikking over een uitgebreider aanbod en hulpmiddelen.

Behre Dolbear Group Inc. heeft vandaag bekendgemaakt dat het de activa van het managementadviesbureau Anderson & Schwab, Inc. via haar dochteronderneming Behre Dolbear Management Consulting Inc. heeft overgenomen.

"Beide bedrijven hebben door de transactie een belangrijk deel van hun strategie - het creëren van een geïntegreerde dienstverlener voor de internationale mineralenindustrie - kunnen verwezenlijken," zei Barney Guarnera, president en voorzitter van Behre Dolbear Group Inc. "Anderson & Schwab is in de mijnbouwsector een zeer gerenommeerd leider in managementadvies."

"Het doel van de transactie is de uitbreiding van mogelijkheden - voor onze klanten, onze activiteiten en onze mensen," zei president van Anderson & Schwab, Frank Schwab Jr. "Deze fusie zal voor de wederzijdse en strategische internationale uitbreiding van locaties, teams, klanten en het aanbod voor klanten voor beide bedrijven erg gunstig zijn."

"De vraag naar dit model voor managementadviesdiensten wordt binnen de mineralenindustrie steeds groter," aldus uitvoerend directeur van Behre Dolbear Management Consulting Inc., Robert Novotny. "Deze overeenkomst toont eens te meer aan dat de Behre Dolbear Group in staat is op de behoeften van haar klanten en de industrie vooruit te lopen en hierin te voorzien."

Anderson & Schwab, met kantoren in Australië, Canada en de Verenigde Staten, bedient de internationale mineralen- en kolenindustrie met een grote verscheidenheid aan diensten in managementadvies. Het bedrijf assisteert het topmanagement van producenten bij de besluitvorming op het gebied van strategie, bedrijfsontwikkeling, bedrijfsanalyses, managemenorganisatieplanning, controle door management, managementontwikkeling, de betaling van hoge leidinggevenden, de aan- en verkoop van activa, het vinden van overnames, algemene oplossingen voor problemen en het vervullen van leidinggevende posities.

Behre Dolbear is een adviesbureau dat de mineralenindustrie voorziet van ongeëvenaarde advies- en consultingdiensten op het gebied van de technische, financiële, beheers- en bedrijfsgerelateerde aspecten van de sector. De diensten van Behre Dolbear zijn ontwikkeld om waarde toe te voegen aan de doelen van klanten waarbij de hoogste ethische en professionele standaarden gehandhaafd worden. Ga voor meer informatie over de diensten van Behre Dolbear naar www.dolbear.com.

BRON Behre Dolbear Group Inc.