ANZ maakt eindresultaat inschrijvingsaanbod bekend

14 Jan, 2011, 20:58 GMT Van Australia and New Zealand Banking Group Limited

MELBOURNE, Australië, January 14, 2011 /PRNewswire/ --

Australia and New Zealand Banking Group Limited (het "bedrijf"), een van de vier grootste in Australië gevestigde banken, maakt vandaag het eindresultaat bekend van zijn eerder aangekondigde inschrijvingsaanbod in contanten (het "aanbod") voor de koop van alle 3,20% senior gewaarborgde obligaties uit het Gemenebest die komen te vervallen op 15 december 2011 (de "obligaties"). De verdere bepalingen van het inschrijvingsaanbod staan beschreven in het aanbod tot koop van 30 december 2010 (het "aanbod tot koop") en de daaraan gerelateerde verzendingsbrief ("letter of transmittal"). De betalingsdatum voor het inschrijvingsbod is vandaag, 14 januari 2011.

Onderstaande tabel geeft de hoofdsom weer van de obligaties die in overeenstemming met de voorwaarden worden aangeboden en die door het bedrijf zijn goedgekeurd voor aankoop.

CUSIP Nr.           ISIN                 Obligatie type
    ---------           ----                 --------------
    144A: 05252AAB7     144A: 05252AAB70     3,20% senior gewaarborgde
    Reg S: 05252BAB5    Reg S: 05252BAB53    obligaties uit het Gemenebest
                                             te vervallen op 15 december 2011

Totale            Hoofdsom          Percentage van hoofdsom
     hoofdsom          aangeboden en     uitstaand aangeboden en
     uitstaand         goedgekeurd       goedgekeurd
     ---------         -----------       ----------
     $1.900.000.000    $752.316.000        39,6%

Het bedrijf heeft BofA Merrill Lynch in de arm genomen als dealer manager. Global Bondholder Services Corporation werd in de arm genomen als om dienst te doen als depositaris en informerende instantie voor het aanbod.

Voor meer informatie over de voorwaarden van dit aanbod kunt u contact opnemen met BofA Merrill Lynch op +1-888-292-0070 (gratis) of +1-980-388-9217 (collectgesprek).

Over het bedrijf

Het bedrijf is een van de vier grote in Australië gevestigde bankgroepen. Samen met haar dochterondernemingen levert het bedrijf een breed scala aan bank- en financiële producten en diensten aan retail, kleine en grote bedrijven en instellingen. Het bedrijf is voornamelijk actief in Australië, Nieuw-Zeeland en Pacifisch Azië. Het is ook werkzaam in een aantal andere landen zoals het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Aanvullende informatie over het bedrijf (waaronder het recentste geauditeerde geconsolideerde financiële jaarverslag van het bedrijf) is beschikbaar op de website van het bedrijf op http://www.anz.com/aus/shares/finance/disclosure.asp.

De verklaringen in dit persbericht zijn geen historische feiten en kunnen toekomstgerichte verklaringen zijn. De lezer wordt dan ook gewaarschuwd niet overmatig te vertrouwen op toekomstgerichte verklaringen die slechts gelden op de datum waarop ze gemaakt werden en die de huidige schattingen, projecties, verwachtingen en overtuigingen van het management weerspiegelen en die risico's en onzekerheden met zich meebrengen die kunnen leiden tot materiële verschillen in de feitelijke resultaten en uitkomsten. Risico's en onzekerheden die invloed kunnen hebben op de toekomstige resultaten van het Bedrijf omvatten, maar zijn niet beperkt tot, nadelige resultaten uit lopende of toekomstige overheidsonderzoeken, rechtszaken of privaatrechtelijke acties, de concurrerende omgeving, wijzigingen in overheidsreguleringen, veranderende relaties met klanten, betalers, leveranciers en strategische partners en andere factoren besproken in het aankoopbod.

Website: http://www.anz.com

BRON Australia and New Zealand Banking Group Limited