AOL lanceert Belgische website

18 Dec, 2007, 11:07 GMT Van AOL Europe

BRUSSEL, December 18 /PRNewswire/ --

- Met foto

AOL Europa heeft vandaag AOL België (http://www.aol.be) gelanceerd: een op België gerichte tweetalige site, die de door de industrie vereiste veiligheidsvoorschriften combineert met interactieve diensten zoals gratis e-mail, instant messaging en lokaal en internationaal nieuws in zowel Frans als Nederlands. De nieuwe site is de achtste speciaal op een Europees land gerichte AOL site dit jaar en biedt Belgische gebruikers tevens toegang tot Truveo, AOL's innovatieve video zoekmachine.

Ariel Eckstein, vice-president business expansie van AOL Europa, zei: "We zijn bijzonder blij de tweetalige site AOL.be te kunnen lanceren. AOL.be geeft Belgische consumenten en adverteerders toegang tot onze AOL producten en diensten. Onze aanwezigheid in België ondersteunt tevens onze expansie plannen in Europa en bevordert onze strategie om 95 procent van de Europese online markt te bestrijken."

AOL.be (http://www.aol.be) omvat onder andere:

- AOL e-mail, met een geavanceerde spam blokkering, krachtige bescherming tegen virussen en ongelimiteerde opslag. Vroege aanmelders bij AOL's e-mail service in België kunnen hun voordeel doen met de open naam mogelijkheid, waardoor de combinatie van vele voor- en achternamen beschikbaar zijn.

- De volledige integratie van AIM, AOL's vooraanstaande instant messaging service, met AOL e-mail. Dit stelt gebruikers in staat om meerdere gesprekken tegelijk te hebben en foto's, video's, files en dossiers met vrienden te delen.

- Lokaal en internationaal nieuws en entertainment in zowel Frans als Nederlands.

- Winamp Media Player heeft unieke streaming content en afstandsfunctionaliteit waardoor consumenten kunnen genieten van verschillende media via verschillende platforms.

- AOL Search levert een verbeterde web en beelden zoekmachine.'s Werelds vooraanstaande video zoekmachine Truveo stelt gebruikers in staat om snel tientallen miljoenen video's van duizenden bronnen van over het hele web te doorzoeken.

- Met de AOL Toolbar heeft u gemakkelijk toegang tot populaire functies, zoals AOL Search, preview van uw e-mail inbox, het met vrienden delen van uw favoriete web pagina's en links naar nieuws, video's en games.

De aankondiging komt slechts enkele dagen nadat AOL Europa AOL Polen (http://www.aol.pl) lanceerde en laat zien dat de onderneming er voortdurend op gericht is om nieuwe producten en diensten in heel Europa te introduceren.

Het afgelopen jaar is AOL een internationale op het web gebaseerde, door advertenties ondersteunde onderneming geworden. AOL richt zich op een leidende positie voor wat betreft producten en programmering op het web; snelle internationale groei; en bouwt met AOL Media Network aan een wereldwijd advertentienetwerk, waarmee 77 miljoen unieke bezoekers per maand in Europa worden bereikt (bron: comScore, oktober 2007). In de afgelopen maanden heeft AOL van veel van zijn producten nieuwe versies uitgegeven; heeft zijn programmering verbeterd; is een overeenkomst aangegaan om Quigo over te nemen en heeft verschillende reclamebureaus, waaronder ADTECH, TACODA en Third Screen Media, aangekocht.

Over AOL Europa

AOL Europa is een dochteronderneming van AOL LLC dat deel uitmaakt van Time Warner, en is een wereldomspannend webservicebedrijf dat werkzaam is op een aantal van de populairste websites. Het biedt een uitgebreid assortiment aan gratis software en diensten aan; runt een van de grootste ISP's in de Verenigde Staten en zorgt voor een volledig assortiment aan reclame. AOL Europa heeft al websites in Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Nota voor de redacteurs:

Een foto bij dit bericht is beschikbaar bij het European Pressphoto Agency (EPA) op http://www.epa-photos.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Mark Rigby, Bedrijfscommunicatie, AOL Europa, Tel: +44-20-7348-8076, Mark.Rigby@corp.aol.com;

Thomas Knorpp, Bedrijfscommunicatie, AOL Europa, Tel: +44-20-7348-8726, Thomas.Knorpp@corp.aol.com

BRON AOL Europe