Appical trekt kapitaal aan voor Europese groei

16 Dec, 2013, 07:55 GMT Van Merapar Advisory B.V.

AMSTERDAM, December 16, 2013 /PRNewswire/ --

Appical, aanbieder van innovatieve inwerkoplossingen, heeft een succesvolle investeringsronde afgesloten onder leiding van het Merapar TMT Fund. Met dit investeringsfonds richt Merapar zich op early-stage bedrijven in de sectoren technologie, media en telecom.  Appical zal de kapitaalsinjectie gebruiken voor de internationale expansie en streeft ernaar om de Angrybirds te worden voor inwerk-programma's. In Europa maken onder andere Philips, Ahold en KLM al gebruik van Appical om werknemers sneller in te werken in een nieuwe functie.

"Appical past goed bij onze strategie om te investeren in bedrijven die een revolutie in hun segment kunnen realiseren en de potentie hebben om daarin marktleider te worden", zegt Paul de Bot, partner bij Merapar.

Sinds haar oprichting in 2012 heeft Appical zich ontwikkeld als een onderscheidende speler in innovatieve inwerkprogramma's met een sterke focus op de beleving van de werknemer

"We zijn trots met de komst van Merapar als aandeelhouder. Merapar is een waardevolle partner met een solide achtergrond in de technologiesector en heeft veel ervaring, die ons internationale succes een extra impuls gaat geven", stelt Gerrit Brouwer, oprichter en CEO van Appical.

Over Merapar
Merapar is een Europese venture capital en adviesgroep, die innovatieve technologie, media en telecom-bedrijven (TMT) helpt hun 'disruptive' technologieën en business modellen om te zetten in waardevolle business. Met haar eigen investeringsfonds en ervaring, biedt Merapar hands-on strategische, operationele en financiële services aan game changers in heel Europa. Merapar is opgericht in 2013 door partners uit Groot-Brittannië, Duitsland, Nederland en België en heeft kantoren in Eindhoven en Berlijn.
merapar.com

Over Appical
Appical verandert de manier waarop werknemers ingewerkt worden voorgoed. Appical biedt een schaalbaar, mobiel platform om medewerkers sneller productief en meer betrokken te krijgen in hun werkzaamheden via augmented reality, interactieve missies en social elementen. Bedrijven zoals Philips, Ahold, Seagate en KLM gebruiken Appical voor het inwerken van hun personeel. Appical is onlangs verkozen tot meest innovatieve HR technologie bedrijf in Europa.
appical.net

Pers contact:

Appical      Annemarije van Zandwijk,    press@appical.nl,        +31-(0)20-893-21-76

Merapar    Birgit Gugath,            birgit.gugath@merapar.com,    +31-(0)40-845-51-43

BRON Merapar Advisory B.V.