ARCADIS benoemt Nicolas Simonin tot CEO ARCADIS in Frankrijk

16 Apr, 2009, 15:21 BST Van ARCADIS NV

ARNHEM, Het Nederland, April 16 /PRNewswire/ -- ARCADIS (EURONEXT: ARCAD), de onderneming die internationaal adviezen, ontwerpen, ingenieurs- en managementdiensten levert, maakt vandaag bekend dat per 20 april 2009, Nicolas Simonin benoemd is tot CEO van de Franse activiteiten van ARCADIS. Hij volgt Yann Leblais op, die eerder dit jaar benoemd werd tot Global Director Infrastructure.

De Fransman Nicolas Simonin heeft verschillende managementposities bekleed binnen de Amerikaanse firma Jacobs, een bedrijf dat advies- en ingenieursdiensten levert. Zijn laatste functie was Vice-President Business Development voor Frankrijk, België, Spanje, Italië en Marokko binnen Jacobs Zuid-Europa. Nicolas Simonin is werktuigbouwkundig ingenieur met een uitgebreide ervaring op het gebied van internationale consulting and engineering, vooral binnen de sectoren chemie, manufacturing, olie en gas, energie en ziekenhuizen. Hij was lid van de Board van Jacobs Frankrijk.

"We zijn verheugd dat Nicolas Simonin het aanbod om onze Franse activiteiten te leiden heeft aangenomen" zegt Friedrich Schneider, lid van de Raad van Bestuur van ARCADIS en verantwoordelijk voor Frankrijk. "Hij heeft een uitstekende ervaring in het samenwerken met klanten binnen een aantal belangrijke industrieën in de private sector. Zo vult hij onze reeds sterke relatie met klanten in de publieke sector in Frankrijk aan."

Bezoek ons op internet: http://www.arcadis-global.nl

Over ons:

ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, milieu en gebouwen. We werken aan de verbetering van mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen tussen de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met ruim 14.000 medewerkers en meer dan EUR 1,7 miljard omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities.

PRN NLD

BRON ARCADIS NV