ARCADIS breidt positie uit in poolse railinfrastructuurmarkt

02 Apr, 2008, 08:00 BST Van ARCADIS NV

ARNHEM, Nederland, April 2 /PRNewswire/ -- ARCADIS, (EURONEXT: ARCAD), de internationale advies-, ontwerp- en ingenieursonderneming, heeft vandaag de overname bekendgemaakt van Elekol, een Pools bedrijf dat actief is op het gebied van railinfrastructuur en transport. Elekol heeft 40 werknemers en een jaaromzet van circa EUR 3 miljoen. De marges liggen boven de ARCADIS doelstelling voor de infrastructuur business line. De verkopende partners zullen na de overname allen werkzaam blijven bij Elekol. Verdere financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Elekol is opgericht in 1992 en heeft een breed dienstenpakket op het gebied van ontwerp, techniek en bouw in railinfrastructuur en transportsystemen. Dit past uitstekend binnen de ARCADIS strategie die o.a. gericht is op versterking van haar positie in de snelgroeiende infrastructuurmarkt in een aantal Oosteuropese markten, waaronder Polen. De activiteiten van Elekol sluiten goed aan bij de al bestaande dienstverlening van ARCADIS op het gebied van railinfrastructuur en bieden aanvullende mogelijkheden in de Poolse markt. Het stelt ARCADIS in staat om meer geïntegreerde en uitgebreidere diensten te bieden aan Poolse klanten bij de modernisering en uitbreiding van het spoorwegnet. Ook verbreedt het de dienstverlening op het gebied van supervisie en projectmanagement. Elekol en ARCADIS begonnen hun samenwerking een aantal jaar geleden, wat onder andere leidde tot een project voor de Biala - Podlaska - Terespol spoorlijn.

Michiel Jaski, lid Raad van Bestuur van ARCADIS: "Deze overname is een volgende goede stap naar het versterken van onze positie in Polen. ARCADIS is daar nu met 400 mensen de grootste advies- en ingenieursonderneming. Daarnaast weten we dat de Poolse regering en de Europese Unie samen een bedrag van EUR 28 miljard willen investeren, tijdsbestek 2007-2013, in infrastructuur. Daarom is Polen een aantrekkelijke markt en Elekol de juiste partij om deze uitdaging met ons aan te gaan."

ARCADIS is een internationale onderneming die projectmanagement, adviezen en ingenieursdiensten levert voor het verbeteren van bereikbaarheid, duurzaamheid en leefbaarheid. Het advies- en ingenieursbureau ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten op het gebied van infrastructuur, milieu en gebouwen. Dat doet ARCADIS voor bedrijven en overheden. Meer dan 13.000 mensen realiseren samen een concernomzet van $ 2 miljard. Het bedrijf heeft een dicht internationaal netwerk dat ondersteund wordt door sterke locale posities in de markt.

PRN NLD

BRON ARCADIS NV