ARCADIS gaat voor NS Facility Management verzorgen

01 Apr, 2009, 08:00 BST Van ARCADIS NV

ARNHEM, Nederland, April 1 /PRNewswire/ -- ARCADIS (EURONEXT: ARCAD), de onderneming die internationaal advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert, heeft vandaag bekend gemaakt dat haar 50% dochter ARCADIS AQUMEN FACILITY MANAGEMENT (AAFM), een contract heeft afgesloten voor het verzorgen van het facility management voor NS Poort, het onderdeel van NS dat zich richt op de (her)ontwikkeling van locaties en de exploitatie van gebouwen en terreinen in en rond stations. Het contract heeft een looptijd van 5 jaar en treedt op 1 juli 2009 in werking. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. Het merendeel van de NS-medewerkers die zich bezighouden met facility management, treedt in dienst van AAFM (circa 30 medewerkers). Dit is de eerste keer dat AAFM een contract heeft binnengehaald in de vervoerssector.

"Opnieuw blijkt het ARCADIS facility management concept aantrekkelijk voor klanten. We zijn er trots op NS Poort als klant te kunnen toevoegen en verwachten met dit contract voor NS Poort meerwaarde te creëren door het realiseren van kostenbesparingen en kwaliteitsverbeteringen. Dit omvangrijke contract zal bijdragen aan de verdere groei van AAFM" aldus Michiel Jaski, als Raad van Bestuurslid van ARCADIS verantwoordelijk voor AAFM.

Over ons:

ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, milieu en gebouwen. We werken aan de verbetering van mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen tussen de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met ruim 14.000 medewerkers en meer dan EUR 1,7 miljard omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities. Bezoek ons op internet: http://www.arcadis-global.nl

BRON ARCADIS NV