ARCADIS organiseert eerste landelijke finale scholieren en techniekproject Artcadia

16 Jan, 2009, 11:13 GMT Van ARCADIS NV

AMERSFOORT, Nederland, January 16 /PRNewswire/ -- Imagine your future. Onder dat motto presenteren leerlingen van twaalf genomineerde groepen van middelbare scholen uit het hele land op vrijdag 23 januari hun kijk op de toekomst. In de Blauwe Zaal op het terrein van de TU Eindhoven kiest een professionele vakjury de ultieme winnaar van het project Artcadia. VJ Valerio, onder meer bekend van TMF, staat als presentator garant voor een swingende finale van een bijzondere wedstrijd.

Artcadia; imagine your future is een landelijk techniek- en kunstproject voor leerlingen van havo/vwo 2. Het is opgezet door ARCADIS, in nauwe samenwerking met Holland Art Gallery en beeldend kunstenaar Jean-Paul Marsman. Het project wil jongeren laten zien en ervaren hoe boeiend de wereld van techniek kan zijn en dat techniek een even vanzelfsprekend als verbazingwekkend deel uit maakt van onze samenleving.

Visie op de toekomst

Middelbare scholieren uit het hele land zijn uitgedaagd om werkstukken te maken waarin ze hun visie op onze toekomstige samenleving weergeven. Via schilderijen, maquettes, film, toneel, muziek en andere werkvormen dragen ze ideeën aan voor vraagstukken waar Artcadia, stad in de toekomst, mee te maken krijgt. Problemen op het gebied van wonen & werken, water, ruimte & milieu en mobiliteit, die met creatieve technische oplossingen worden aangepakt.

Finale bij TU Eindhoven

Na een eerste presentatie in november afgelopen jaar, zijn twaalf groepen doorgestroomd naar de finale. Op vrijdag 23 januari worden vier winnaars bekend gemaakt; voor ieder thema een. De daaruit gekozen uiteindelijke winnaar wint de spectaculaire hoofdprijs, een reis voor tien leerlingen en twee docenten naar New Orleans, waar Arcadis na de orkaan Katrina betrokken is bij een spraakmakend project voor kustbescherming.

ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, milieu en gebouwen. We werken aan de verbetering van mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen tussen de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met ruim 14.000 medewerkers en meer dan EUR 1,7 miljard aan omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

U bent van harte uitgenodigd om bij de landelijke finale aanwezig te zijn. Het programma begint om 13.00 uur en de bekendmaking van de winnaar zal om 18.00 uur zijn. U kunt u daarvoor aanmelden op onderstaand e-mailadres. Programma en routebeschrijving zullen dan snel worden toegestuurd.

Kijk voor meer informatie ook: http://www.artcadia.nl of http://www.arcadis.nl

PRN NLD

BRON ARCADIS NV