ARCADIS rondt overname Malcolm Pirnie af, en krijgt toppositie in internationale watermarkt

10 Jul, 2009, 08:00 BST Van ARCADIS NV

AMSTERDAM, July 10 /PRNewswire/ -- ARCADIS, de onderneming die internationaal adviezen, ontwerpen, ingenieurs- en managementdiensten levert, heeft de eerder aangekondigde overname van Malcolm Pirnie afgerond. Deze Amerikaanse onderneming, met het hoofdkantoor in White Plains, New York, levert advies- en ingenieursdiensten in de water- en milieumarkt. Alle interne aandeelhouders, samen goed voor 100% van het aandelenkapitaal van Malcolm Pirnie, hebben ingestemd met de overname. Dit onderstreept dat deze majeure stap de volledige steun heeft van het management en de senior medewerkers van het bedrijf. Malcolm Pirnie, nu een volledige dochter van ARCADIS U.S., heeft meer dan 1.700 medewerkers met in 2008 bedrijfsopbrengsten van $392 miljoen (EUR280 miljoen). De financiële condities van de transactie zijn bekend gemaakt op 25 juni 2009 en zijn te vinden op de website van ARCADIS, http://www.arcadis-global.com, onder de secties 'investors' en 'press'.

ARCADIS bestuursvoorzitter Harrie Noy gaf als commentaar: "Ik ben erg blij dat de overname is ondersteund door alle aandeelhouders van Malcolm Pirnie. Deze stap geeft ons een toppositie in de sterk groeiende internationale watermarkt. Ook versterkt het onze positie in infrastructuur en milieu en krijgen we een betere balans tussen publieke en private klanten in de Verenigde Staten. We verwachten aanzienlijke synergievoordelen te bereiken, zowel in de markt als op operationeel niveau. Ik heet de mensen van Malcolm Pirnie van harte welkom bij ARCADIS en ben enthousiast over de vooruitzichten voor onze gezamenlijke toekomst."

William P. Dee, President en CEO van Malcolm Pirnie zei: "De brede steun onder onze aandeelhouders en medewerkers onderstreept het strategische belang van deze stap. Door aansluiting bij ARCADIS creëren we een wereldspeler op watergebied met een wereldwijd netwerk dat ons in staat stelt onze diensten internationaal aan te bieden. Uitbreiding van onze diensten en geografische spreiding past prima bij onze 'clients first' filosofie en vergroot de mogelijkheden voor onze medewerkers. We verheugen ons erop met de mensen van ARCADIS samen te werken aan oplossingen voor de leefomgeving, hier - en overal ter wereld."

Over ons:

ARCADIS is een internationale onderneming die projectmanagement, ontwerpen, adviezen en ingenieursdiensten levert voor het verbeteren van bereikbaarheid, duurzaamheid en leefbaarheid. Infrastructuur - Milieu - Gebouwen. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten. Voor bedrijven en overheden. Met meer dan 14.000 mensen en EUR 1,7 miljard omzet. Multinationaal aanwezig met een dicht netwerk van kantoren en kennis en ervaring van internationaal niveau. Gericht op meerwaarde voor klanten. Verantwoordelijk en betrokken, denken en doen. Resultaat telt. http://www.arcadis-global.nl.

Over Malcolm Pirnie:

Malcolm Pirnie Inc, is een adviesonderneming die al een eeuw bestaat en aan overheid en industriële opdrachtgevers een compleet dienstenpakket levert op het gebied van water en afvalwater, afval en gevaarlijke stoffen, milieukunde en via de Red Oak divisie ook een breed scala aan management en IT consultancy diensten. Met een divers medewerkersbestand van meer dan 1700 ingenieurs, wetenschappers en adviseurs in meer dan 60 kantoren heeft Pirnie 200 professionele awards ontvangen voor de kwaliteit van projecten. Voor meer informatie: http://www.pirnie.com

PRN NLD

BRON ARCADIS NV