ARCADIS verzorgt facility management voor Essent en Enexis

08 Jun, 2009, 08:00 BST Van ARCADIS NV

AMSTERDAM, June 8 /PRNewswire/ -- ARCADIS (EURONEXT: ARCAD), de onderneming die internationaal advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert, heeft via haar 50% dochter ARCADIS AQUMEN FACILITY MANAGEMENT (AAFM), een contract afgesloten voor het verzorgen van het facility management voor Essent en Enexis.

In eerste instantie zal AAFM als manager verantwoordelijk zijn voor de integrale aansturing van alle facilitaire diensten, en Essent en Enexis ondersteunen met project management van facility management diensten. Op termijn zal dan worden toegewerkt naar een integrale management oplossing waarbij AAFM het complete dienstenpakket zal leveren. Het is de eerste keer dat AAFM een contract met een onderneming in de energiesector heeft afgesloten. Het contract treedt per direct in werking en geldt voor een periode van 5 jaar. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

"De interesse voor facility management diensten, waarmee ondernemingen besparingen kunnen realiseren op hun operationele kosten, zit duidelijk in de lift. Het is verheugend dat we nu ook de energiesector als klantcategorie voor deze activiteit kunnen toevoegen." aldus Michiel Jaski, als Raad van Bestuurslid van ARCADIS verantwoordelijk voor AAFM.

Over ons:

ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, milieu en gebouwen. We werken aan de verbetering van mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen tussen de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met ruim 14.000 medewerkers en meer dan EUR 1,7 miljard omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities. Bezoek ons op internet: http://www.arcadis-global.nl

PRN NLD

BRON ARCADIS NV