ARCADIS wil aandelen splitsen in verhouding 1 op 3

03 Maa, 2008, 07:21 GMT Van ARCADIS NV

ARNHEM, March 3 /PRNewswire/ -- ARCADIS, de onderneming die internationaal adviezen, ontwerpen, ingenieurs- en managementdiensten levert, heeft vandaag bekendgemaakt dat de onderneming aandeelhouders om toestemming gaat vragen om de aandelen van het bedrijf te splitsen in de verhouding 1 op 3. De onderneming houdt hiertoe op 31 maart 2008 een Bijzondere Algemene Vergadering van Aandeelhouders, waar een voorstel tot statutenwijziging om de splitsing mogelijk te maken aan aandeelhouders zal worden voorgelegd. De reden voor de voorgestelde splitsing is het vergroten van de verhandelbaarheid voor zowel particuliere als institutionele beleggers, ook nadat het aandeel per 4 maart 2008 deel uitmaakt van de Midkap Index van Euronext Amsterdam.

Als op de Bijzondere Algemene Vergadering van Aandeelhouders het vereiste quorum voor statutenwijziging niet aanwezig is, zal het voorstel opnieuw aan de orde komen op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 7 mei 2008. Na splitsing zal het aantal uitstaande aandelen ARCADIS stijgen naar ruim 60 miljoen stukken.

ARCADIS is een internationale onderneming die projectmanagement, ontwerpen, adviezen en ingenieursdiensten levert voor het verbeteren van bereikbaarheid, duurzaamheid en leefbaarheid. Infrastructuur - Milieu - Gebouwen. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten. Voor bedrijven en overheden. Met meer dan 13.000 mensen en EUR 1,5 miljard omzet. Multinationaal aanwezig met een dicht netwerk van kantoren en kennis en ervaring van internationaal niveau. Gericht op meerwaarde voor klanten. Verantwoordelijk en betrokken, denken en doen. Resultaat telt. http://www.arcadis-global.nl.

PRN NLD

BRON ARCADIS NV