ARCADIS wint groot projectmanagement contract in Oman

17 Apr, 2009, 08:00 BST Van Arcadis N.V.

AMSTERDAM, April 17 /PRNewswire/ -- ARCADIS (EURONEXT: ARCAD), de onderneming die internationaal adviezen, ontwerpen, ingenieurs- en managementdiensten levert, heeft een groot contract verworven voor het leveren van projectmanagementdiensten ten behoeve van het Braziliaanse mijnbouwbedrijf Vale (Companhia Vale do Rio Doce) voor een project in Sohar, Oman. Het project wordt uitgevoerd in een joint venture (op 50/50 basis) met een lokale partner, W.J. Towell & Co. De omvang van het contract bedraagt US$ 24 miljoen. Verdere financiële details zijn niet bekendgemaakt.

ARCADIS en Towell ondersteunen Vale in de haven van Sohar bij de bouw van het Vale Oman Industrial Complex, een groot bedrijfscomplex met een bouwsom van US$ 1,4 miljard.

Het complex in het noorden van Oman, omvat een haventerminal voor grote schepen (400,000 ton), een distributiecentrum met een jaarcapaciteit van 40 miljoen ton ijzererts en pellets, en een pelletfabriek met een totale capaciteit van 9 miljoen ton per jaar. Het plan voorziet in de ingebruikname van de pelletfabriek en het distributiecentrum in het laatste kwartaal van 2010. De eerste steen voor het project werd begin maart 2009 gelegd tijdens een ceremonie in aanwezigheid van vertegenwoordigers van de overheid van Oman, Vale, de Sohar Industrial Port Company (SIPC) en andere bij het reusachtige project betrokken organisaties, waaronder ARCADIS.

ARCADIS Logos (ARCADIS' Braziliaanse dochteronderneming) helpt Vale als sinds het begin van de jaren tachtig met de uitvoering van haar infrastructuur projecten in Brazilië.

Manoel Antonio da Silva, CEO van ARCADIS Logos zegt: "Onze ruime ervaring met projectmanagement in infrastructuur en onze langjarige succesvolle samenwerking met Vale zijn de voornaamste redenen dat ARCADIS geselecteerd is voor dit project. We zijn trots betrokken te zijn bij zo'n omvangrijk project dat Oman tot een belangrijke pelletleverancier maakt voor staalfabrieken in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en India."

Over ARCADIS:

ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, milieu en gebouwen. We werken aan de verbetering van mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen tussen de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met ruim 14.000 medewerkers en meer dan EUR 1,7 miljard omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities. Bezoek ons op internet: http://www.arcadis-global.nl

PRN NLD

BRON Arcadis N.V.