ARCADIS Worldwide Project Consulting tekent lange termijn raamcontract met Multi Asset Management

09 Feb, 2007, 07:00 GMT Van ARCADIS NV

ARNHEM, Nederland, February 9 /PRNewswire/ -- ARCADIS (Euronext: ARCAD), de internationale advies- en ingenieursonderneming, maakte vandaag bekend dat ARCADIS Worldwide Project Consulting een raamcontract heeft verkregen van Multi Asset Management, onderdeel van Multi Corporation. ARCADIS zal onder dit contract due diligence en project monitoringwerk verrichten voor investeerder Multi Investments. Het contract heeft naar verwachting een waarde van circa EUR 4 miljoen.

ARCADIS Worldwide Project Consulting is een initiatief van ARCADIS waarmee wereldwijd project-, kosten- en programmamanagement diensten worden aangeboden voor investeringsprojecten in onroerend goed en de bouw, voornamelijk ten behoeve van vastgoedinvesteerders. De aanpak - wereldwijde dekking, nationale ondersteuning en lokale levering - biedt vertrouwde kwaliteit, consistentie en transparantie over landsgrenzen heen.

Multi Corporation is een succesvolle ontwikkelaar van hoogwaardige winkelcentra in Europa. Multi Investments participeert geheel of gedeeltelijk in een aantal Multi projecten en bouwt daarmee een pan-Europese portefeuille op van eersteklas winkelvastgoed. Multi Asset Management voert het management over deze pan-Europese portefeuille van Multi en wordt vroegtijdig bij projecten betrokken om duurzaamheid en lange termijn succes te kunnen garanderen. Multi Asset Management houdt de ontwikkel- en verhuurtrajecten in de gaten, kijkend vanuit het belang van de belegger, zowel voor institutionele beleggers, investeringspartners als de eigen portfolio.

De overeenkomst betreft activiteiten in zeven landen, te weten Nederland, België, Duitsland, Engeland, Tsjechië, Polen en de Oekraïne. In 2007 zal naar verwachting aan tenminste 11 projecten in vijf landen worden gewerkt.

Michiel Jaski in de Raad van Bestuur van ARCADIS verantwoordelijk voor ARCADIS Worldwide Project Consulting zegt hierover: "Deze opdracht bewijst dat het concept van ARCADIS Worldwide Project Consulting in de markt aanslaat. Blijkbaar voorzien we hiermee op passende wijze in de groeiende behoefte van onze opdrachtgevers aan naadloze wereldwijde levering van projectconsulting."

ARCADIS is een internationale onderneming die projectmanagement, adviezen en ingenieursdiensten levert voor het verbeteren van bereikbaarheid, duurzaamheid en leefbaarheid. Infrastructuur - Milieu - Gebouwen. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten. Voor bedrijven en overheden. Met meer dan 11.000 mensen en een omzet van EUR 1,2 miljard. Multinationaal aanwezig met een dicht netwerk van kantoren en kennis en ervaring van internationaal niveau. Gericht op meerwaarde voor klanten. www.arcadis-global.nl

PRN NLD

BRON ARCADIS NV