ARCADIS: Ybema opnieuw in raad van Commissarissen; Buitengewone ava bijeengeroepen

22 Mei, 2007, 13:19 BST Van ARCADIS NV

ARNHEM, Nederland, May 22 /PRNewswire/ -- ARCADIS, de internationale advies- en ingenieursonderneming, heeft vandaag bekend gemaakt dat de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van ARCADIS in haar bijeenkomst van 16 mei 2007, de heer drs. G. Ybema heeft herbenoemd tot lid van de Raad van Commissarissen. Ook werd een Buitengewone Aandeelhoudersvergadering aangekondigd.

Met deze benoeming gaat de heer Ybema zijn tweede termijn in als lid van de Raad van Commissarissen van ARCADIS NV. De heer Ybema was in het tweede kabinet Kok Staatssecretaris voor Economische Zaken, met als speciaal aandachtsgebied de buitenlandse handel. Hij beschikt over een brede deskundigheid en ervaring binnen de overheid, vooral op het economische vlak. Daarnaast heeft hij diverse initiatieven genomen ten aanzien van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

Voor de stemming over een voorstel tot statutenwijziging waren onvoldoende aandelen aanwezig in de vergadering. Daarom zal hiervoor op 5 juni 2007 een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders worden gehouden.

ARCADIS is een internationale onderneming die projectmanagement, adviezen en ingenieursdiensten levert voor het verbeteren van bereikbaarheid, duurzaamheid en leefbaarheid. Infrastructuur - Milieu - Gebouwen. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten. Voor bedrijven en overheden. Met meer dan 11.000 mensen en ruim EUR 1,2 miljard omzet. Multinationaal aanwezig met een dicht netwerk van kantoren en kennis en ervaring van internationaal niveau. Gericht op meerwaarde voor klanten. Verantwoordelijk en betrokken, denken en doen. Resultaat telt.

BRON ARCADIS NV