Arcelor Brasil op de Bovespa

22 Dec, 2005, 15:58 GMT Van Arcelor Brazil S.A.

BELO HORIZONTE, Brazilië, December 22 /PRNewswire/ --

- Neemt bovendien een leidersrol op zich

Vandaag wordt Arcelor Brasil S.A. formeel toegelaten tot Corporate Governance (goed ondernemingsbestuur) niveau I van de Bovespa, waarmee een belofte wordt nagekomen die werd gedaan in juli van dit jaar toen deze werd opgericht.

Met het bereiken van niveau I en het voldoen aan praktisch alle vereisten van de nieuwe markt bevestigd Arcelor Brasil, waarvan de aandelen verhandeld zullen worden onder tickersymbool ARCE 3, opnieuw zijn betrokkenheid door prioriteit te stellen aan praktijken die al werden geconsolideerd door Belgo, CST en Vega do Sul, bedrijven die het opgericht hebben om te laten zien dat zij aandeelhouders, maatschappij en de natie in zijn geheel respecteren.

Ten grondslag aan hun besluit liggen een managementmodel en een groeistrategie die, met de jaren, solide resultaten hebben geboekt in relatie tot het hoofddoel, namelijk het garanderen van een groeiende, constante opbrengst voor de aandeelhouders. Het is een leiderschapspositie die het resultaat is van de status die het bedrijf heeft opgebouwd als verkozen leverancier, aantrekkelijke klant, aanbieder met het hoogste rendement, het beste interne klimaat in de sector, en meer van dergelijke concurrerende factoren.

Deze werkwijze is gebaseerd op het opbouwen van zakelijke relaties op grond van doorzichtigheid, volledige aansprakelijkheid en rechtvaardigheid.

Het laatste bewijs met betrekking tot de doeltreffendheid van deze filosofie was de directe toelating van Arcelor Brasil op de Bovespa, met de extra bekrachtiging van zijn groeiende duurzaamheid, de notering van het bedrijf -- enig in zijn soort in de metaalindustrie -- op de onlangs gelanceerde Business Sustainability Index (ISE Bovespa).

Dit is waarom Arcelor Brasil van oorsprong al anders was dan anderen. Het bedrijf wil dat de verschillende aspecten op de markt in harmonie zijn; het wil uitmunten in interne procedures, human resources management en sociale verantwoordelijkheid met vooruitstrevend ondernemingsbestuur dat de duurzaamheid zal garanderen.

En dit is waarom het in toenemende mate wordt gezien als een bedrijf dat in staat is grotere winsten te behalen voor zijn aandeelhouders; een bedrijf met zekerheid en in harmonie met de belangen van andere beheerders.

Box:
    LEVEL 1+
     - slechts een soort aandeel (gewoon)
     - 100% meeverkooprechten
     - vrij verhandelbare aandelen: 34%
     - Standaard aantal: 100 aandelen
     - Financiële verslagen in overeenstemming met drie standaards
       (Braziliaanse standaard, Amerikaanse GAAP en IFRS)

BRON Arcelor Brazil S.A.