Ardo bevestigt overname Austria Frost

01 Dec, 2008, 13:00 GMT Van Ardo

ARDOOIE, België, December 1 /PRNewswire/ -- Ardo heeft op 1 december de Oostenrijkse firma Austria Frost overgenomen. De nieuwe firmanaam luidt 'Ardo Austria Frost GmbH'. De overname zal een extra zakencijfer van EUR40mio voor Ardo meebrengen.

Ardo zal de leidende marktpositie van Austria Frost binnen haar thuismarkt Oostenrijk bestendigen en verder uitbouwen.

Deze overname past volledig binnen de expansie politiek van Ardo. Oostenrijk is een perfecte uitvalsbasis voor de verdere ontwikkeling van Ardo's marktpositie in de omliggende Centraal & Oost Europese landen.

In haar continue zoektocht naar nieuwe teeltgebieden, biedt deze overname voor Ardo een uitstekende opportuniteit. De productievestiging van Ardo Austria Frost ligt immers midden in het vruchtbare 40.000ha grote teeltgebied 'Marchfeld' rond de Donau, met teelten van oa spinazie, erwten en wortelen. De landbouwteelt is er sinds decennia optimaal uitgebouwd en aangepast aan de noden van industrie en consument. Naast traditionele groenten, worden ook belangrijke volumes biologische groenten geteeld en verwerkt door Ardo Austria Frost.

Binnen het kader van deze overname zal Ardo's bestaande samenwerking met Iglo Oostenrijk een verdere strategische groei creëren.

Dankzij de brede portfolio aan vriesverse producten en verpakkingstechnologieën van Ardo Austria Frost, biedt deze overname eveneens een toegevoegde waarde aan Ardo's bestaande portfolio. Verschillende innovatieve en lokale producten zoals groenteburgers, Knödel (bolletje van deeg met hartige of zoete vulling), bladerdeeg of diverse bereide groenten integreren zich perfect binnen Ardo's core business van vriesverse groenten, fruit, kruiden, pasta en rijst.

Austria Frost in een notedop

Austria Frost GmbH was eigendom van Frenzel Tiefkühlkost e.K. een bedrijf van Mr. Volkmar Frenzel. Het bedrijf stelt 360 medewerkers tewerk. In 2007 produceerde het bedrijf 35.000 ton afgewerkt product. De productievestiging is op 10km ten oosten van Wenen gesitueerd, temidden het 'Marchfeld' teeltgebied, een gebied binnen Europa gekend voor topkwaliteit groenten.

Austria Frost beschikt over een modern productie apparaat en een volledig geautomatiseerd logistiek platform.

Het productgamma omvat vriesverse groenten en een gamma toegevoegde waarde producten.

Ardo in een notedop

'Wij bewaren wat de natuur ons geeft' is al meer dan 40 jaar het motto van Ardo. Jaar na jaar, oogst na oogst belevert Ardo zijn wereldwijd verspreide klanten met hoogkwalitatief vriesverse groenten, groentebereidingen, fruit, pasta en rijst.

Ardo startte zijn activiteiten in de groentewereld in de jaren 50 als teler en trader van groenten in de familie boerderij te Ardooie, België. In 1977 werd deze locatie de vestigingsplaats voor ARDO's eerste productie eenheid. Continue expansie van productie- en verkoopseenheden over heel Europa maakte ARDO tot de Europese leider in vriesverse groenten en fruit. Vandaag telt Ardo vijftien productie- en verpakkingssites in negen verschillende landen. In 2007 verkocht de Ardo groep 513.000 ton eindproduct in 52 landen, met een omzet van 520mio euro. Van het hoge noorden tot het diepe zuiden, staat de naam Ardo synoniem voor uitgelezen kwaliteit en service.

Continue innovatie in nieuwe producten en productiemethoden in samenspraak met de klant garandeert een succesvolle samenwerking.

Ardo belevert een ruime portfolio aan klanten die actief zijn in de catering, retail of industrie. Flexibiliteit, markt- en productkennis zijn de hoekstenen van Ardo's filosofie. Dit alles in een geheel van core values die kunnen samengevat worden in vijf pijlers : klanten, medewerkers, product-en productinnovatie, agronomie en waarde creatie.

BRON Ardo