Are - Zweden op weg naar een nieuw recordseizoen?

18 Dec, 2008, 08:00 GMT Van SkiStar AB

ARE, Zweden, December 18 /PRNewswire/ -- In Are, het alpiene hart van Zweden, is het winterseizoen wel degelijk goed begonnen met lage temperaturen en grote hoeveelheden natuurlijke sneeuw. Deze situatie is uitzonderlijk, zodat de liften reeds ver voor de geplande datum konden worden geopend en de skiërs al volop kunnen genieten van de perfecte sneeuwkwaliteit - werkelijk eerste klas!

Om de Multimedia News Release te bekijken, klik op: http://www.prnewswire.com/mnr/skistar/36448/

Het vorige winterseizoen werd een record aantal gasten geteld dat Are als skigebied verkoos. Het aantal skiërs uit landen buiten Zweden was met 20% gestegen, waardoor een nieuw record werd gevestigd. Het lijkt erop dat de internationale aantrekkingskracht dit seizoen nog zal toenemen. De gunstige weer- en sneeuwsituaties en de zwakke Zweedse munt hebben, in combinatie met de groeiende international bekendheid van Are, duidelijk een positief effect.

Are is het meest volledige skigebied in Noord Europa en biedt een combinatie van Scandinavische wildernis, fantastisch skiën en een rijk nachtleven. Are organiseerde in 2007 het FIS wereldkampioenschap alpineskiën en het skigebied vormt teven de thuisbasis voor verschillende jaarlijkse internationale evenementen. Are kan het best worden omschreven als een referentie voor een kwaliteitslabel in wintersport

Are heeft een lange traditie als vakantieoord, skigebied en een bruisend nachtleven, dit in combinatie met een brede waaier aan activiteiten. Voeg hierbij het intense contact met de natuur aan de rand van de wildernis, omgeven door de prachtigste bergflanken en u hebt de formule voor een uniek winterparadijs. Het feit dat Are veel waar voor zijn geld biedt, zal de aantrekkingskracht er absoluut niet minder om maken.

Als u de huidige situatie in are wilt bekijken, ga dan naar de webcams op http://www.skistar.com/are

Foto's en video's vrij voor publicatie op:

ftp.skistar.com
    gebruikersnaam: press
    wachtwoord: 2009media

Over SkiStar

SkiStar is sinds 1994 opgenomen in de O-lijst van de OMX Stockholm effectenbeurs. De groep is eigenaar en uitbater van de alpijnse skigebieden Sälen, Are en Vemdalen in Zweden, samen met Hemsedal en Trysil in Noorwegen. Het marktaandeel in Zweden bedraagt 53%, in Noorwegen 29% en algemeen in Scandinavië 43%. De kernactiviteit van de groep is alpineskiën gericht op de ervaren skiër. De lijst met andere activiteiten omvat een huisvestingsbureau, skischolen en skiverhuur.

Voor meer informatie:

Linda Wasell, PR Manager SkiStar Are
    Tel.: +46-(0)70-395-62-71
    E-mail: linda.wasell@skistar.com

Of breng een bezoek aan het perscentrum van SkiStar Are room op http://www.skistar.com/are

BRON SkiStar AB