ASICS organiseert allereerste 'Live Running Casting' tijdens Marathon van Parijs

07 Apr, 2010, 11:31 BST Van Asics Europe B.V.

HOOFDDORP, Nederland, April 7, 2010 /PRNewswire/ --

- De winnaar wordt het nieuwe gezicht van ASICS' AYAMi-campagne

De marathon van Parijs, die dit jaar op 11 april gehouden zal worden, zal de achtergrond vormen voor een uitzonderlijke gebeurtenis: de allereerste 'Live Running Casting'. Met deze casting geeft ASICS vrouwelijke hardlopers de kans het gezicht te worden van een pan-Europese campagne voor de nieuwe hardloopcollectie AYAMi. Wat deze casting zo uniek maakt, is dat de winnares niet zal worden geselecteerd vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk of figuur, maar vanwege de pure emoties en doelgerichtheid waarmee ze één van Europa's grootste marathons loopt.

De'Live Running Casting' van ASICS, die plaatsvindt in één van de modehoofdsteden -Parijs-, heeft al bewezen een opvallend succes te zijn. Bijna 1500 vrouwen uit de hele wereld hebben zich al geregistreerd, wat betekent dat zo'n 25% van de vrouwelijke renners van de marathon deelneemt aan deze unieke gebeurtenis van ASICS.

Live Running Casting

ASICS' officiële AYAMi Running Casting-punt ligt in Bois de Vincennes (ongeveer op het 12km-punt), waar een speciaal team van professionele fotografen foto's zal nemen van elke geregistreerde vrouw op het moment dat zij voorbij loopt. Daarnaast liggen er nog drie andere castingplekken langs de route -op 8km, 22km en bij de finish- met in totaal 45 fotografen die verspreid zijn over de verschillende punten. Elke deelnemende hardloopster kan gemakkelijk worden herkend aan een speciale, neonroze sticker.

Echte schoonheid, echte vrouwen

De casting richt zich, in tegenstelling tot de perfecte modellen die poseren in een perfect verlichte studio, op echte vrouwen in het heetst van een echte strijd. ASICS wil met de reclamecampagnes van AYAMi schoonheid opnieuw definiëren. Volgens ASICS is schoonheid niet te vinden in een make-up tasje of een dieet, maar in het doorzettingsvermogen en de kracht van een vrouw - in de onvervalste inspanning van een echte hardloopster. De gelukkige vrouw die deze kwaliteiten het best tot uitdrukking brengt, zal onderwerp zijn van een professionele fotosessie en wordt het gezicht van AYAMi's lente-zomer campagne van 2011. Samen met nog vier andere winnaressen zal ze ook een opvallende outfit van de nieuwe functionele vrouwenlijn van AYAMi ontvangen.

Een speciale Running Casting jury, die bestaat uit de Creative Director van het gerenommeerde internationale reclamebureau Amsterdam Worldwide, het hoofd van marketing van ASICS en speciale gast, huidig Olympisch Marathonkampioene Constantina Dita, zal de deelnemers beoordelen op kracht, vastberadenheid en pure emotie die ze op de foto's uitstralen. De gelukkige winnares wordt eind mei van dit jaar bekendgemaakt en zal het gezicht worden van ASIC's pan-Europese, multi-media lente-zomercampagne van 2011.

Over AYAMi

ASICS' nieuwe vrouwelijke hardloopcollectie verenigt prestatie en stijl. Met smaakvolle combinaties, hightech materialen, felle kleuren en uitgesproken prints, biedt AYAMi -Japans voor 'vrouwelijk', 'kleurrijk' en 'schoonheid'- een collectie die zich toelegt op gelaagde kleding.

Met AYAMi's kleding, ontworpen en geproduceerd naar de hoogste standaard van Japans vakmanschap, zullen vrouwen er goed uitzien en zich goed voelen.

AYAMi's veelzijdige kledingsstukken voldoen niet alleen aan de hoogste prestatie-eisen, maar nodigen tevens iedere vrouw uit om keer op keer haar eigen persoonlijke combinatiestijl te dragen. AYAMi's hightech materialen houden de lopers warm, droog en comfortabel, zodat ze zich op hun prestaties kunnen blijven concentreren, terwijl de levendige lagen flair en plezier toevoegen aan de hardloopwereld.

Het kenmerkende logo van de collectie - de AYAMi klaver - is de vrouwelijke variant van de ASICS' tijgerstrepen.

asics.com

Opmerking voor redacteuren:

Op 12 April zal ASICS een gedetailleerd persbericht uitgeven over de Running Casting, inclusief foto- en videomateriaal.

BRON Asics Europe B.V.