Asset Control breidt AC Plus uit met automatisch werkschema voor nog efficiëntere datazuivering en statuscontrole

08 Jun, 2004, 21:46 BST Van Asset Control International

NEW YORK, June 8 /PRNewswire/ --

- Flexibel procesmanagement omvat taakverdeling naar individuen en werkgroepen, weergave van de levenscyclus en eenvoudige supervisie-interventie

SIA Technology Management Conference - Asset Control, een toonaangevende leverancier van data-integratie-oplossingen m.b.t. investeringsinformatie, kondigde vandaag aan dat een geavanceerd werkschemabeheer vanaf nu verkrijgbaar is in alle AC Plus datamanagement oplossingen. Het werkschema beheert en controleert bedrijfsprocessen voor dataverzameling en -zuivering en supervisie van de datalevenscyclus voor gegevenscategorieën zoals bedrijfsacties die tijdschema's en deadlines omvatten.

"Het Asset Control merk heeft altijd synoniem gestaan voor lagere overheadkosten en verhoogde efficiëntie van datamanagement voor investeringen. De toevoeging van het werkschema betekent een belangrijke stap voorwaarts in het beheer van het moeilijkste onderdeel van de kwaliteitscontrole, nl. de menselijke interventie," zegt Ger Rosenkamp, CEO van Asset Control. "Onze werkschemafunctie werkt als een automatische takenmanager die het werk naar de juiste deskundige stuurt, de werkdruk controleert en knelpunten wegwerkt, en supervisie biedt over de details van informatiebronnen, zoals samengestelde dataobjecten als bedrijfsacties, instrumenten of tegenpartijen."

De nieuwe AC Plus werkschemafunctionaliteit wordt samen met de AC Corporate Actions bedrijfsoplossing gedemonstreerd tijdens de SIA Technology Management Conference op 8-10 juni in de Hilton New York, op stand nr. 4114 van Asset Control

Kenmerken van het AC Plus werkschema:

- werkschema voor alle gegevenscategorieën m.b.t. investeringen, waaronder bedrijfsacties, die het de gebruikers toelaat om verhoudingen op te stellen tussen uitgaven, lijsten, bedrijfsacties en andere gegevenselementen.

- Krachtige grafische omgeving om de status en de stroom van datamanagement activiteiten te bekijken

- Aangiftetaken en alarmrapportering

- Behandelen van uitzonderingen en superviserend goedkeuringsproces

- Controle van Service Level Agreement

- Controle van de levenscyclus en kalenderplanning

Gedetailleerde technische gegevens over het AC Plus werkschema in AC Corporate Actions kunnen gedownload worden op www.asset-control.com.

Over Asset Control

Asset Control levert software en uitbestede oplossingen voor de financiële sector om de efficiëntie van het datamanagement voor investeringen te verbeteren en de ermee gepaard gaande kosten te verlagen en om de data meer bedrijfswaarde te geven. De snel implementeerbare oplossingen zijn gebaseerd op het krachtige en betrouwbare modulaire AC Plus kader en variëren van technische oplossingen zoals AC SmartFeed en AC Business Suite oplossingen voor risico en onderzoek, tot infrastructuuroplossingen voor STP, globale datanetwerken en databeheer.

Enkele van de betreffende gegevens zijn referentiemarktgegevens (security master), evenals marktgegevens m.b.t. bedrijfsacties, emittenten, tegenpartijen en liquidaties, zowel historisch als real-time. Asset Control verzamelt gegevens van leveranciers en in-house-systemen, die vervolgens worden gevalideerd, genormaliseerd en geconsolideerd tot een zuivere "golden copy"-set die voldoet aan industrienormen zoals ISO 15022.

Enkele klanten van het bedrijf zijn de London Clearing House (LCH), Abbey National, ABN AMRO, Barclays Capital, Bayerische Landesbank , BBVA, Commerzbank, Dresdner Bank, Harvard Management Company, HSH Nordbank, HypoVereinsbank, ING, Robeco Groep, Santander Central Hispano, Société Générale, State Street en Union Investment, evenals een bijzonder grote energiegroep op wereldniveau. Asset Control werd in 1991 opgericht en is een besloten vennootschap met vestigingen in Londen, New York en Nederland. Voor bijkomende informatie, surf naar www.asset-control.com.

www.asset-control.com

www.acdex.com