Asset Control gaat 'live' bij Citadel met haar nieuwe systeemuitbreidingen

29 Nov, 2004, 09:00 GMT Van Asset Control International

NEW YORK, November 29 /PRNewswire/ --

- De AC Plus-producten voor gegevensbeheer leveren nu verhoogde resultaten, zijn beter uitbreidbaar en eenvoudig in de administratie en de gegevensmodellen kunnen worden uitgebreid.

Asset Control, een toonaangevend bedrijf voor gecentraliseerd gegevensbeheer voor de financiële sector, kondigde vandaag aan dat Citadel Investment Group, L.L.C., een internationaal actief en toonaangevend bedrijf voor alternatieve beleggingen, met succes het AC Plus-platform voor gegevensbeheer van Asset Control heeft geïmplementeerd. Deze toepassing omvat belangrijke nieuwe uitbreidingen die gezamenlijk door beide bedrijven zijn ontwikkeld.

"Wij zijn uitermate tevreden dat wij aan de veeleisende specificaties van Citadel hebben kunnen voldoen tijdens deze eerste ronde van onze samenwerking", aldus Ger Rosenkamp, CEO van Asset Control. "Op basis van deze samenwerking werd aan AC Plus snelheid en uitbreidbaarheid toegevoegd, evenals nieuwe functies voor versnelde implementatie en vereenvoudigde administratie van gecentraliseerde gegevensplatforms."

Het AC Plus-platform werd verbeterd met een uitbreiding van het gegevensmodel, de stroomlijning van het model met referentiegegevens voor sneller opzoeken en reductie van de administratieve kosten en verhoogde snelheid bij het laden van gegevens. Klanten van Asset Control hebben al interesse getoond voor de verbeteringen en diverse bedrijven plannen momenteel de implementatie van deze nieuwe functies.

Info over Citadel Investment Group, L.L.C.

Citadel is een toonaangevend, internationaal bedrijf voor alternatieve beleggingen. Citadel is over de hele wereld vertegenwoordigd en heeft kantoren in Chicago, Londen, Tokio, San Francisco en New York. Tot de klanten van Citadel behoren effectenbanken in financiële centra, verzekeringsmaatschappijen, bedrijven die pensioenregelingen voor bedrijven verzorgen, dotatiefondsen en vermogende families.

Info over Asset Control

Asset Control biedt producten voor gecentraliseerd gegevensbeheer voor de financiële sector via een compleet aanbod van interne en uitbestede mogelijkheden. Gebruikers hebben de keuze uit hulpprogramma's voor ontwikkeling, alles-in-softwareoplossingen en uitbestede diensten om hun beleggingsgegevens te optimaliseren en zodoende de efficiëntie te verhogen, de kosten te beheersen, het bedrijfsrisico te reduceren en waarde aan hun gegevens toe te voegen.

Het productenaanbod van Asset Control is gebaseerd op de krachtige en betrouwbare modulaire structuur van AC Plus en omvat gegevens over marktrisico, kredietrisico van de tegenpartij, referentiegegevens (security master), onderzoek en acties in de bedrijven en internationale gegevensnetwerking en administratie. Door behandeling van extern en intern verkregen gegevens worden oplossingen geboden om deze gegevens te verzamelen, te valideren, te normaliseren en samen te voegen in zuivere en samengestelde "golden copy"-sets voor gebruik door de bedrijven.

Klanten van Asset Control zijn o.a. LCH.Clearnet, Abbey National, ABN AMRO, Barclays Capital, Bayerische Landesbank, BBVA, Commerzbank, IBM (Dresdner Bank), Harvard Management Company, HSH Nordbank, HypoVereinsbank, Grupo Santander, ING, Robeco Groep, Société Générale, Standard Chartered en Union Investment en een zeer grote multinationale energiegroep. Asset Control werd opgericht in 1991 en is een niet-beursgenoteerd bedrijf met activiteiten in Londen, New York en Nederland. Meer informatie kunt u lezen op www.asset-control.com.

BRON Asset Control International