Asset Control lanceert AC Company Master voor Basel 2 kredietrisico's en "ken-uw-klant"-gegevens

08 Jun, 2004, 21:50 BST Van Asset Control International

NEW YORK, June 8 /PRNewswire/ --

- Nieuwste AC Plus oplossing toont per afzonderlijke klant een overzicht van de wettelijke gegevens, beheert kredietnoteringen en -limieten, biedt vooraf gebouwde leveranciersinterfaces.

SIA Technology Management Conference - Asset Control, een toonaangevende leverancier van data-integratie-oplossingen m.b.t. investeringsinformatie, introduceerde vandaag AC Company Master, het nieuwste product in de reeks bedrijfsoplossingen van Asset Control. AC Company Master integreert gegevens van tegenpartijen en noteringen die afkomstig zijn van leveranciersbronnen en interne systemen, giet ze vervolgens in een uitgebreid overzicht van tegenpartijen en zorgt voor ondersteunend beheer van kredietnoteringen en -limieten.

AC Company Master wordt gedemonstreerd tijdens de SIA Technology Management Conference op 8-10 juni in de Hilton New York, op stand nr. 4114 van Asset Control

"Er is een stijgende vraag naar details en transparante gegevens die gebruikt kunnen worden om de krediet- en operationele risico's te meten en te rapporteren. Er is dus duidelijk nood aan een middel voor het verzamelen en integreren van klantengegevens die meestal over heel de financiële instelling verspreid zijn," merkt Ger Rosenkamp op, CEO van Asset Control. "AC Company Master past hiervoor de uitgeteste data-integratie-technologie AC Plus toe en levert hiermee een nieuwe standaard voor het beheer, de kwaliteit en de toegankelijkheid tot gegevens en informatie m.b.t. noteringen van een bedrijf."

Met de hulp van Asset Control klanten zal een tegenpartij-gegevensmodel gegevens verzamelen van interne systemen en leveranciers, die gegevens vervolgens zuiveren en integreren en er een "golden copy"-versie van maken die consistente waarden levert voor latere systemen en onderzoeksgebieden. Gebruiksvriendelijke grafische gebruikersinterfaces (GUI's) geven overzichten van afzonderlijke klanten met alle dochtermaatschappijen zodat de volledige situatie kan bekeken worden.

Met de profielfunctie is het mogelijk om historische momentopnamen van de gegevens te bekijken. Het systeem kan eenvoudig vergroot worden om de aanzienlijke hoeveelheid gegevens te beheren, nl. vijf tot zeven jaar historische standaardgegevens die nodig zijn om te voldoen aan de interne metingen van Basel 2 die gebaseerd zijn op de noteringen. Vooraf gebouwde interfaces versnellen de implementatie bij de invoer van grote leveranciers.

Zoals alle AC Plus bedrijfsoplossingen, kan AC Company Master uiteraard uitgebreid worden naar andere categorieën van investeringsdata. Voornamelijk de integratie van AC Company Master met het AC Security Master gegevensmodel biedt een geïntegreerd overzicht van tegenpartijen en de ermee samenhangende instrumenten voor de ontwikkeling van eigen limietstructuren.

Gedetailleerde technische gegevens over AC Company Master kunnen gedownload worden op www.asset-control.com.

Over Asset Control

Asset Control levert software en uitbestede oplossingen voor de financiële sector om de efficiëntie van het datamanagement voor investeringen te verbeteren en de ermee gepaard gaande kosten te verlagen en om de data meer bedrijfswaarde te geven. De snel implementeerbare oplossingen zijn gebaseerd op het krachtige en betrouwbare modulaire AC Plus kader en variëren van technische oplossingen zoals AC SmartFeed en AC Business Suite oplossingen voor risico en onderzoek, tot infrastructuuroplossingen voor STP, globale datanetwerken en databeheer.

Enkele van de betreffende gegevens zijn referentiemarktgegevens (security master), evenals marktgegevens m.b.t. bedrijfsacties, emittenten, tegenpartijen en liquidaties, zowel historisch als real-time. Asset Control verzamelt gegevens van leveranciers en in-house-systemen, die vervolgens worden gevalideerd, genormaliseerd en geconsolideerd tot een zuivere "golden copy"-set die voldoet aan industrienormen zoals ISO 15022.

Enkele klanten van het bedrijf zijn de London Clearing House (LCH), Abbey National, ABN AMRO, Barclays Capital, Bayerische Landesbank , BBVA, Commerzbank, Dresdner Bank, Harvard Management Company, HSH Nordbank, HypoVereinsbank, ING, Robeco Groep, Santander Central Hispano, Société Générale, State Street en Union Investment, evenals een bijzonder grote energiegroep op wereldniveau. Asset Control werd in 1991 opgericht en is een besloten vennootschap met vestigingen in Londen, New York en Nederland. Voor bijkomende informatie, surf naar www.asset-control.com.

www.asset-control.com

www.acdex.com