Atradius benoemt Isidoro Unda tot voorzitter Raad van Bestuur en CEO van Atradius N.V.

04 Jul, 2007, 06:00 BST Van Atradius N.V.

AMSTERDAM, July 4 /PRNewswire/ -- De Raad van Commissarissen van Atradius heeft de benoeming van Isidoro Unda tot voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO van Atradius N.V. bevestigd. Peter Ingenlath, de waarnemend CEO, zal zijn rol als Chief Market Officer (CMO) en vice-voorzitter van de Raad van Bestuur van Atradius N.V. voortzetten.

Paul-Henri Denieuil, de voorzitter van de Raad van Commissarissen van Atradius: "Al sinds eind vorig jaar zien we ernaar uit dat Isidoro Unda onze gelederen komt versterken en Atradius zal begeleiden in de volgende fase. Hij zal een belangrijke bijdrage gaan leveren aan de operationele samenvoeging van Crédito y Caución (CyC) en Atradius en de voorgenomen beursgang."

Unda (54) is sinds 1988 verbonden aan de Spaanse kredietverzekeraar CyC waarvan hij sinds 2001 CEO was. Sinds december 2003 is hij lid van de Raad van Commissarissen van Atradius; in 2006 werd hij vice-voorzitter. Vanwege zijn benoeming als lid van de Raad van Bestuur heeft hij deze functies neergelegd. Unda, die rechten en economie aan de Deusto Universiteit in Bilbao (Spanje) studeerde, werkt meer dan twintig jaar in de financiële- en verzekeringswereld en was lid van de Raad van Commissarissen van de Spaanse bedrijven Inverseguros S.A. en Mutua Madrileña Automovilista.

Unda in een reactie op zijn benoeming: "Ik verheug me erop om samen met mijn collega's in de Raad van Bestuur en alle medewerkers ons bedrijf verder uit te bouwen door CyC en Atradius samen te voegen. Gezamenlijk hebben beide bedrijven een enorm potentieel om waarde aan de markt toe te voegen."

Paul-Henri Denieuil concludeert: "Na het aftreden van onze vorige CEO in oktober 2006, heeft Peter Ingenlath als waarnemend CEO samen met de Raad van Bestuur op voortreffelijke wijze onze bedrijfsstrategie voortgezet en onze wereldwijde activiteiten versterkt. Ze hebben hierbij uitstekende financiële resultaten behaald. Namens de Raad van Commissarissen wil ik hen dan ook hartelijk bedanken voor hun inzet en bijdrage."

Over Atradius

Atradius is een van 's werelds grootste kredietverzekeraars met premie inkomsten van EUR 1,3 miljard en een wereldwijd marktaandeel van 24 procent. Het bedrijf verzekert jaarlijks handel ter waarde van EUR 400 miljard tegen het risico van non-betaling en biedt tal van producten variërend van kredietverzekeringen tot incasso. Met 3.500 medewerkers en meer dan 90 kantoren in 40 landen, heeft Atradius toegang tot kredietinformatie van meer dan 45 miljoen ondernemingen op basis waarvan 12.000 kredietlimietbeslissingen per dag genomen worden. Atradius heeft een 'A' rating van Standard & Poor's (vooruitzicht stabiel) en 'A2' van Moody's (vooruitzicht stabiel).

Over Crédito y Caución

Door het aanbieden van kredietverzekeringen en borgstellingsverzekeringen levert Crédito y Caución al meer dan 75 jaar een bijdrage aan de groei van bedrijven door hen bescherming te bieden tegen de risico's van insolventie en non-betaling ten gevolge van verkoop op krediet van goederen en diensten. Met een totale omzet van EUR 450 miljoen en meer dan 70 kantoren is Crédito y Caución marktleider in Spanje. Bovendien is Crédito y Caución de tweede kredietverzekeraar in Portugal, waardoor het bedrijf tevens marktleider is op de Iberische markt. Crédito y Caución is onlangs actief geworden in Brazilië. De solventie van het bedrijf wordt bevestigd door een A rating van Standard & Poor's en een A2 rating van Moody's.

www.atradius.com

www.creditoycaucion.com