Atticus Capital uit steun aan Euronext en zal stemmen voor een fusie met NYSE Group

19 Dec, 2006, 11:25 GMT Van Atticus Capital LP

NEW YORK, December 19 /PRNewswire/ --

Atticus Capital LP, de grootste aandeelhouder van Euronext, heeft vandaag aangekondigd dat het van plan is de op handen zijnde fusie van Euronext met de NYSE Group volledig te steunen. Timothy Barakett, Chairman en CEO van Atticus, merkte op: "Wij geloven dat NYSE Euronext de absolute leider zal zijn in de wereldwijde beursruimte, met de grootste beurswaarde en dagelijkse waardeverhandeling en ook met het hoogste aantal en de hoogste waarde van genoteerde bedrijven."

David Slager, Vice Chairman van Atticus, voegde eraan toe: "Deze transactie zal een Europese leider omvormen tot een echt wereldwijde kampioen, waarbij aandeelhouders, gebruikers, genoteerde bedrijven en de stad Parijs alle profiteren van de transformatie."

Aandeelhouders zullen zowel door de groeiverwachting als door kostenbesparingen van de gecombineerde zaken worden beloond. Gebruikers zullen profiteren van diepere en meer liquide markten, waarbij meer genoteerde bedrijven worden gedekt en met mogelijke kortingen van honoraria in de aandelenmarkt. Genoteerde bedrijven zullen meer noteringsopties krijgen, een meer wereldwijd distributieplatform om investeerders mee te bereiken en een betere zichtbaarheid door het voornaamste merk van de NYSE.

Parijs zal van een sterk continentale kapitaalmarkt veranderen in een van de voornaamste wereldwijde centra voor kapitaalverhoging. Met een vernieuwd concurrentievermogen bij het aantrekken van noteringen vergeleken met Londen, geloven we dat Parijs zal profiteren van een toevloed van het bankwezen, investeringen en verwante banen. We geloven dat deze voordelen verder zullen worden vergroot als gevolg van de plannen van NYSE Group om Parijs te gebruiken als knooppunt voor mogelijke toekomstige wereldwijde uitbreiding en allianties.

We prijzen de heren Hessels en Theodore en het gehele managementteam van Euronext voor hun diepzinnige en strategische advies, waardoor deze combinatie mogelijk is gemaakt.

Over Atticus Capital LP

Atticus Capital, LP, is een leidende firma voor het beheer van activa, dat meer dan US$13,5 miljard aan activa in zijn beheer heeft. De firma, die in 1995 is opgericht door Timothy Barakett, heeft zijn hoofdkantoor in New York en heeft een kantoor in Londen. Atticus investeert in effectenmarkten wereldwijd uit naam van grote instellingen, stichtingen, pensioenfondsen en private investeerders. Timothy Barakett, Chairman en CEO, en David Slager, Vice Chairman, leiden het managementteam van de firma voor de portfolio. Nathaniel Rothschild, Co-Chairman, en Matthew Edmonds, President, zitten ook in de managementcommissie van de firma.

BRON Atticus Capital LP