Atticus Capital verhoogt exposure Deutsche Boerse naar 11,9 miljoen aandelen, 11,68% van het bedrijf

23 Feb, 2007, 02:35 GMT Van Atticus Capital LP

NEW YORK, February 23 /PRNewswire/ --

Atticus Capital heeft vandaag de volgende brief verstuurd naar Kurt Viermetz, Chairman van de Raad van Toezicht van Deutsche Boerse:

22 februari 2007

Kurt Viermetz
    Chairman - Raad van Toezicht
    Deutsche Börse
    Neue Börsenstrasse 1
    60587 Frankfurt am Main
    Duitsland

Geachte hr. Viermetz,

Wij schrijven om onze positie in Deutsche Boerse te verhelderen. De cliënten van Atticus Capital staan op dit moment bloot aan 11.915.456 aandelen, ofwel 11,68% van de uitstaande aandelen van Deutsche Boerse (8.911.110 aandelen, callopties op 1.000.000 aandelen en cash-settled swaps op 2.004.346 virtuele aandelen). Wij blijven een van de grootste aandeelhouders in uw bedrijf, waarvan wij geloven dat het enorm wordt ondergewaardeerd.

Wij prijzen het managementteam van Deutsche Boerse voor de uitstekende bedrijfsresultaten de afgelopen jaren. De organische volumegroei van de groep was indrukwekkend, de kostenbeheersing uitstekend en nieuwe productinitiatieven veelbelovend.

Wij blijven echter geloven dat uw kapitaalopbrengstprogramma te behoudend is. De beperking van Clearstream wordt al vele jaren goed begrepen en de "ring fence"-analyse is bijna 2 jaar geleden begonnen. Ongeacht Duitse belastingwetten zouden aandeelhouders profiteren van een onmiddellijke afscheiding van Clearstream, een eropvolgende re-gearing van de jaarrekening en een Nederlandse veiling voor ten minste 20% uw aandeel. Als houders op de lange termijn geven wij er de voorkeur aan dat u vandaag aandelen terugkoopt, in plaats van over een jaar tegen een veel hoger niveau.

Hoogachtend,

Timothy R. Barakett        David Slager
    Chairman en CEO            Vice-Chairman

Over Atticus Capital LP

Atticus Capital, LP, is een leidende firma voor het beheer van activa, dat meer dan US$14 miljard aan activa in zijn beheer heeft. De firma, die in 1995 is opgericht door Timothy Barakett, heeft zijn hoofdkantoor in New York en heeft een kantoor in Londen. Timothy Barakett, Chairman en CEO, en David Slager, Vice-Chairman, leiden het portfoliomanagementteam van de firma. Nathaniel Rothschild, Co-Chairman, en Matthew Edmonds, President, zitten ook in de managementcommissie van de firma.

BRON Atticus Capital LP