Axios Systems positioneert zich in het 'niche-kwadrant' van de Magic Quadrant voor IT Service Support Management Tools

12 Sep, 2012, 09:18 BST Van Axios Systems plc

EDINBURGH, Schotland, September 12, 2012 /PRNewswire/ --

Evaluatie gebaseerd op totaalvisie en uitvoeringsvermogen

Axios Systems, een toonaangevende leverancier van managementoplossingen voor IT-diensten, heeft vandaag aangekondigd dat het zich heeft gepositioneerd als niche-speler in het rapport "Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools", dat wordt gepubliceerd door het wereldwijd opererende IT-marktonderzoeksbureau Gartner, Inc[i].

Het rapport 'Magic Quadrant for IT Service Support Management Tools' richt zich op elf leveranciers in de ondernemingsklasse die voldoen aan de Gartner-criteria. Deze houden onder meer in dat de verkoper in staat is, en dit wordt aangetoond door middel van referenties van klanten en klantenenquetes door Gartner, om aan de behoeften van zakelijke klanten te voldoen die op zoek zijn naar functionaliteit voor het beheer van incidenten, problemen, veranderingen, kennis, self-service en service-level agreements (SLA)[i].

"Axios Systems is verheugd te zijn opgenomen in de Gartner IT Service Support Magic Quadrant van 2012. We denken dat deze eer het resultaat is van onze focus op onze klanten en de uitgebreide oplossingen die wij bieden", zegt Tasos Symeonides, CEO van Axios Systems.

Gartner evalueerde de Axios Systems assyst ITSM-oplossing voor het Magic Quadrant rapport. assyst is ontworpen voor SaaS en on-premise en brengt de nieuwste real-time dashboardtechnologie, sociaal IT-beheer, mobiliteit, rapportage, financiële en personele middelen en forecasting op de markt - en biedt zodoende een reeks oplossingen en sjablonen die onmiddellijk rendement bieden dankzij klanttevredenheid en kostenreductie. assyst biedt daarnaast ook geïntegreerde functionaliteit ter ondersteuning van ITAM (IT Asset Management) -beheer en -normalisatie in één enkele, snel inzetbare applicatie.

Over het Magic Quadrant

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst aan in zijn wetenschappelijke publicaties en adviseert technologiegebruikers ook niet om alleen voor leveranciers te kiezen met de hoogste beoordelingen. Onderzoekspublicaties van Gartner geven de mening van de Garnter-onderzoeksorganisatie weer en dienen niet te worden opgevat als feitelijke uitspraken. Gartner wijst alle garanties af, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek en met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Voor meer informatie over Gartner, of als u een klant van Gartner bent en graag het rapport wil inzien, kunt u terecht op http://www.gartner.com.

Over Axios Systems

Axios Systems draagt sinds 1988 bij aan innovatie door middel van een snelle inzet van IT Service Management (ITSM) -oplossingen. Met 20 kantoren wereldwijd en meer dan 1000 succesvolle implementaties, is Axios een wereldleider op het gebied van ITSM.

De enterprise ITSM-software van Axios, assyst, is speciaal gebouwd en ontworpen om IT-afdelingen te transformeren van op technologie gerichte kostenplaatsen in winstgevende marktgerichte klantenserviceteams. assyst voegt tastbare waarde toe aan de organisatie van elke klant door gebruik te maken van het ITIL ® v3-kader dat helpt bij de oplossing van hun zakelijke uitdagingen.

Het Axios-hoofdkantoor is in het Verenigd Koninkrijk, met kantoren in Europa, Amerika, het Midden-Oosten en Azië-Pacific. Voor meer informatie over Axios Systems kunt u terecht op http://www.axiossystems.com.

i. Gartner "Magic Quadrant voor IT Service Support Management Tools" door Jeffrey M. Brooks en Jared Greene, 20 augustus 2012.

Axios Systems
pr@axiossystems.com