Belangenvereniging tegen misstanden Timeshare

05 Okt, 2009, 08:00 BST Van Timeshare Foundation

ROERMOND, Nederland, October 5 /PRNewswire/ --

- Nieuwe stichting biedt eigenaren advies, service, hulp en bescherming

Eigenaren van een Timeshare of vakantiepakket zijn zich aan het verenigen in een nieuwe belangenorganisatie. De onlangs opgerichte Stichting Timeshare wil misstanden in de wereld van de Timeshare aanpakken en tegelijkertijd de belangen van eigenaren behartigen en hen van advies en hulp voorzien.

De stichting speelt hiermee in op de vele negatieve verhalen over Timeshare en de nare ervaringen die sommige mensen hiermee hebben opgedaan. ,,We willen mensen beschermen tegen de nare dingen rond Timeshare en helpen bij de goede dingen. Want op zich is Timeshare een goed product", verklaart initiatiefnemer en voorzitter Roel Brouwer van de stichting.

Bij Timesharing kopen mensen het gebruiksrecht van of punten voor een vakantiehuis of appartement in een resort voor een of meer weken per jaar. De prijs daarvoor varieert van 5000 tot 60.000 euro. Het onroerend goed blijft in handen van de ontwikkelaar of het resort. In Nederland hebben naar schatting 30.000 mensen een Timeshare, in heel Europa zijn er dat 4,7 miljoen.

Er zijn voorbeelden waarbij mensen onder valse voorwendselen tot koop worden overgehaald. Brouwer kent nog meer voorbeelden waarbij mensen die hun Timeshare willen ruilen of verkopen ten prooi vallen aan malafide firma's die hen op hoge kosten jagen of voor duizenden euro's benadelen.

De stichting heeft een helpdesk waar mensen met vragen terecht kunnen en helpt met juridisch advies. Ook waarschuwt ze mensen voor malafide firma's. Ze heeft een raad van adviseurs uit Nederland, België en Duitsland. Allemaal mensen die zelf Timeshare-eigenaar zijn en veel ervaring op dat vlak hebben.

Als speciale service biedt de stichting de mogelijkheid om via de website http://www.timesharefoundation.com Timeshare-rechten te verkopen of te verhuren. ,,Dat is een soort Marktplaats voor Timeshare-eigenaren. Het is echt een service, want de stichting verdient er niets aan", legt Brouwer uit. Ook heeft de stichting kortingen bedongen bij Cheaptickts.nl en Budget Rent a Car op vliegtickets en autohuur.

De Stichting Timeshare richt zich in eerste instantie op Nederland, België en de Duitssprekende landen. Mensen kunnen zich als contribuant aansluiten bij de stichting. ,,Hoe groter de stichting, hoe beter we misstanden kunnen aanpakken", stelt Brouwer.

Meer informatie: http://www.timesharefoundation.com

BRON Timeshare Foundation