Belangrijke bericht voor alle gebruikers van Bjork-Shiley Convexo-Concave hartklepimplantaat

06 Aug, 2006, 06:20 BST Van Bowling Claims Administration Company

CINCINNATI, August 6 /PRNewswire/ --

Vanwege een risico op een steunfractuur dat kan leiden tot ernstige of dodelijke verwondingen, zijn alle Bjork-Shiley Convexo-Concave hartkleppen (BSCC) door de fabrikant uit de handel gehaald. Ongeveer 86.000 van deze hartkleppen werden bij patiënten in de hele wereld geïmplanteerd. Onder een schikkingovereenkomst van een principieel proces van Bowling, et al. tegen Pfizer Inc., et al. in het hartklepproces, zijn financiële schadevergoedingen nog steeds beschikbaar voor bepaalde patiënten die een geïmplanteerde BSCC-hartklep hebben.

Een supervisiepanel van experts, gefinancierd door de Bowlingschikking, heeft bepaald dat het risico op fracturen afhangt van de leeftijd en het geslacht van de patiënt, klepgrootte, implantatiepositie en bepaalde fabricagekenmerken van de klep. Het is belangrijk dat mensen met een BSCC-hartklep contact opnemen met een cardioloog om te bespreken of zij een verhoogd risico hebben op een fractuur of mogelijk kandidaat zijn voor een klepvervanging.

Als u een Bjork-Shiley Convexo-Concave hartklep hebt, wordt u dringend verzocht uw naam en adres te registreren bij de door de rechtbank aangestelde Bowling Settlement Claims Administrator.

Alleen als u zichzelf inschrijft, zal de claimadministrator in staat zijn contact met u op te nemen met informatie over uw schikkinggeld van het proces.

Er zijn geen kosten of verplichtingen verbonden aan de registratie.

Om te registreren, neem contact op met:

Wayne Smith, Bowling Claims Administrator
      525 Vine Street, Suite 2300
      Cincinnati, Ohio 45202 VS

Telefoon:   +1-513-421-4415 (alleen in het Engels)
      Gratis:     +1-800-977-0779 (VS of Canada - alleen in het Engels)
      Fax:        +1-513-421-7696

E-mail:     bowlingpfizer@fuse.net