Belgacom, de toonaangevende Belgische Telco selecteert Ensim Unify om Hosted Exchange 2003 aan te bieden

11 Jan, 2005, 22:31 GMT Van ENSIM CORPORATION

SUNNYVALE, Californië, January 11 /PRNewswire/ --

- De bewezen schaalbaarheid van Ensim Unify om meer dan 100.000 bestaande klanten te migreren wordt beloond

Ensim Corporation, de wereldleider in automatiseringssoftware voor hosting heeft vandaag aangekondigd dat Belgacom, de toonaangevende leverancier van telecommunicatie in België, Ensim Unify heeft geselecteerd als hosting automatiseringsplatform voor haar nieuwe Communicatie Tools. Met Ensim Unify kan Belgacom Exchange 2003 als gehoste dienst leveren, beheren en controleren vanuit de veilige, redundante tier-1 datafaciliteiten.

Stijn Vander Plaetse, Product Manager voor dataproducten, zei, "Ensim Unify biedt een zeer schaalbare, open architectuur die het voor ons mogelijk maakt meer dan 100.000 e-mailaccounts te migreren naar hosted Exchange 2003. Maar nog belangrijker is dat we nu de multi-functionele Communicatie Tools e maildiensten tegelijk met onze breedband kunnen aanbieden aan nieuwe klanten. De mogelijkheid meer te kunnen verkopen is een belangrijk onderdeel van onze strategie voor de toekomst en Ensim Unify vereenvoudigt het proces van het aanbieden van verscheidene hostingplannen aan verschillende klantsegmenten."

Belgacom heeft Communicatie Tools gecreëerd om tegemoet te komen aan de behoefte van bedrijven die zochten naar hoge kwaliteit berichtendiensten en een samenwerkingsverband en die hun communicatiekosten wilden verlagen. Met Belgacoms Communicatie Tools dat op Microsoft Exchange 2003 is gebaseerd en door Ensim Unify wordt beheerd, is het niet nodig dat abonnees investeren in dure apparatuur, software of technische ondersteuning. Voor slechts 5 euro per maand per e-mailbox beschikken professionele klanten over alle voordelen van een professioneel e-mailproduct, inclusief antivirus, antispam, opslagruimte en automatische backup. Ensim Unify maakt het bovendien mogelijk dat Belgacom snel geavanceerde mobiele voorzieningen kan bieden waarbij klanten toegang hebben tot hun e-mail via een willekeurige PDA, Smartphone of draagbare computer.

Micheline Germanos, directeur van Microsoft Hosting EMEA, zei "Belgacoms plannen om hun huidige e-mailplatform te migreren naar het platform MS Exchange 2003, dat wordt beheerd door Ensim Unify, toont zowel de groeiende marktvraag naar Exchange 2003 als de schaalbaarheid van het platform van Ensim Unify. Wij werken nauw samen met Ensim om het succes van Belgacom te verzekeren."

Ensim Unify is een uitgebreid multiservice leveringsplatform voor web- en applicatiehosting. Door het uitermate schaalbare en aanpasbare ontwerp maakt Ensim het mogelijk dat Belgacom centraal applicaties kan creëren, controleren en leveren als dienst. Met vooraf geïntegreerde service managers voor Hosted Exchange 2003, Windows Web Hosting, MS SQL, en Windows SharePoint Services schroeft Ensim Unify het aantal rekbare modules op die de eenvoudige integratie van nieuwe diensten mogelijk maakt.

Sandip Gupta, president en chief executive officer van Ensim Corporation, voegt hieraan toe, "Ensim Unify werd met schaalbaarheid en aanpasbaarheid in gedachten gebouwd. Vandaag kan Belgacom de voordelen van Ensim Unify voor Hosted Exchange 2003 zelf ondervinden. Kijkend naar de toekomst kan Belgacom de open architectuur van Ensim Unify meenemen om nieuwe hostdiensten te lanceren en hun aanbod verder te differentiëren om zo haar klanten duurzame kwaliteit te kunnen bieden."

Over Belgacom

Belgacom is een toonaangevend telecommunicatiebedrijf in België en een marktleider op een aantal gebieden, waaronder klein- en groothandel in telefoondiensten via vaste lijnen, mobiele telecommunicatiediensten en breedbanddata en internetdiensten. In het jaar dat eindigde op 31 december 2003 had de Groep een totaal van EUR 5.454 miljoen aan omzet en een bedrijfsresultaat vóór afschrijvingen (op vervangingswaarde of economisch, maar met uitzondering van niet-terugkerende voorwerpen) van EUR 2.250 miljoen.

Over Ensim Corporation

Ensim Corporation is de wereldwijde leider in het ontwikkelen en aanbieden van softwareoplossingen voor web- en applicatiehostingindustrie. Meer dan 80 tier-1 hosting service providers (HSPs), waaronder meer dan de helft van alle belangrijke HSPs in de V.S., maken gebruik van Ensims producten voor de automatisering van de toelevering, meting en het beheer van hun hostingproducten. Ensims professionele software beheert momenteel meer dan 750.000 websites en vijf miljoen mailboxen en kent een jaarlijkse groei van meer dan 100 procent. De uitgebreide productlijn van het bedrijf omvat het eerste multiservice toeleveringsplatform, controlepanelen, virtuele private netwerken en netwerkmanagementsoftware in de industrie. Voor verdere informatie kunt u onze website bezoeken op www.ensim.com, of bel gratis naar +1-877-693-6746 binnen de Verenigde Staten of naar +1-408-745-3300 als u van buiten de Verenigde Staten belt.

Ensim en het Ensim-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Ensim. Alle handelsmerken of geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars.

Website: http://www.ensim.com

BRON ENSIM CORPORATION