Belgacom ICS kiest Sonus Networks voor transformatie next generation network

10 Dec, 2008, 16:56 GMT Van Sonus Networks

WESTFORD, Massachusetts en STAINES, Engeland, December 10 /PRNewswire/ --

- Telecomaanbieder migreert netwerk naar IP-core om verdere uitbreiding van het bedrijf mogelijk te maken

- Uitbreiding van traditionele TDM-capaciteit en overgang naar IP-peering

Sonus Networks, (Nasdaq: SONS), marktleider op het gebied van infrastructuren voor IP-communicatie, heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf door Belgacom International Carrier Services (ICS), de op acht na grootste zakelijke carrier ter wereld, is verkozen voor de uitrusting van haar netwerk met de allernieuwste IP-technologie. Het netwerk dat nu op IP gebaseerd zal zijn, zal een grotere capaciteit en efficiëntie kunnen bieden dankzij de toepassing van gecentraliseerde routering, multimediagateways en beveiligde sessiebesturing.

Sonus zal een next-generation network (NGN) verzorgen ter ondersteuning van de groeistrategie van Belgacom ICS voor Europa, Afrika en Azië in de komende tien jaren. Het netwerk biedt een hogere capaciteit, schaalbaarheid en beschikbaarheid ten behoeve van de groeiende portfolio van klanten die al dan niet gebruik maken van draadloze technologie, met behoud van de beveiligde, robuuste en volledig redundantie service waar de klanten behoefte aan hebben. De migratie naar NGN, die eind 2009 voltooid moet zijn, maakt een naadloze migratie naar een SIP-core mogelijk en waarborgt tegelijkertijd samenwerking met de oudere ISUP-verbindingen. Dit garandeert de ondersteuning van de vele internationale standaards die momenteel voor Belgacom ICS worden toegepast.

"Het IP-netwerk dat door Sonus wordt verzorgd, zal onze capaciteit vergroten, nieuwe mogelijkheden voor IP-peering bieden en de operationele kosten verlagen," aldus Johan Wouters, vice-president Service Delivery & Engineering van Belgacom ICS. "We beschikken over een uiteenlopende groep van operators wereldwijd die al dan niet gebruikmaken van draadloze technologie. We hebben gekozen voor de NGN-infrastructuur van Sonus om al onze klanten op efficiënte wijze te kunnen verbinden. Sommigen hiervan maken gebruik van de nieuwste SIP-core en anderen werken nog met een ouder netwerk. Sonus biedt de beste technologie en visie om onze doelstelling om de groei van onze activiteiten sneller en voordeliger te laten verlopen te ondersteunen."

Sonus implementeert een next-generation network waarbinnen het beleid en de routering voor het Belgacom ICS-netwerk centraal kan worden beheerd, ongeacht het verkeertype. Binnen deze implementatie worden het traditionele TDM-verkeer van Belgacom ICS en het next-generation IP-verkeer gelijktijdig ondersteund. Nu de zakelijke klanten overstappen naar volledig op IP gebaseerde omgevingen, zullen de investeringen van Belgacom ICS in gatewayhardware van Sonus de overstap naar IP session border-beveiliging en -codeconversie vergemakkelijken.

"Draadlooze en bedrade telecomaanbieders onderkennen de waarde van zakelijke partners die next-generation IP-peering ondersteunen. Belgacom ICS bevindt zich in een goede positie om op deze marktovergang in te spelen," aldus Mohammed Shanableh, vice-president van Worldwide Sales bij Sonus Networks. "Door over te stappen op een volledige IP-core voor spraakdiensten, in plaats van vast te houden aan een traditioneel netwerk, kan Belgacom ICS haar rendement vergroten, en kan zij nieuwe, uitgebreide diensten sneller op de markt brengen en zodoende de concurrentie voorblijven."

Het netwerk zal bestaan uit een GSX9000(TM) Open Services Switch, PSX(TM) Call Routing Server, SGX(TM) Signaling Gateway, het Sonus Insight(TM) Management System, en de Network Border Switch (NBS) van Sonus voor een verbeterde borderbeveiliging en geavanceerde mogelijkheden voor IP-peering.

Over Belgacom ICS

Belgacom International Carrier Services S.A./NV (Belgacom ICS) is een vooraanstaande internationale telecomaanbieder die spraak-, data- en aanvullende diensten levert aan 500 aanbieders van draadloze en bedrade diensten alsook telecomdiensten door middel van verkoopkantoren in Brussel, Bern, Dubai, Singapore en New York. Belgacom ICS bevindt zich aan de frontlinie van de internationale communicatiebranche, en fungeert als katalysator voor groei, zowel in termen van verkeer als reikwijdte. Het bedrijf tracht wereldwijd verkeer tussen alle netwerken, technologieën en diensten mogelijk te maken. Als gevolg van deze benadering en de joint-venture met Swisscom ICS, is Belgacom International Carrier Services nu de op acht na grootste zakelijke voice carrier en wereldleider op het gebied van mobiele gegevensoverdrachtsservices. http://www.belgacom-ics.com

Over Sonus Networks

Sonus Networks, Inc. is marktleider op het gebied van infrastructuren voor IP-communicatie voor draadloze en bedrade telecomaanbieders. Met haar uitgebreide IP Multimedia Subsystem (IMS)-oplossing speelt Sonus in op het volledige bereik van carriertoepassingen, met inbegrip van particuliere en zakelijke spraakservices, draadloze spraak en multimedia, trunking en tandem-switching, verbindingen tussen telecomaanbieders en aanvullende diensten. De oplossingen van Sonus voor spraakinfrastructuur worden gebruikt in netwerken van serviceproviders van over de hele wereld. Sonus is opgericht in 1997 en heeft haar hoofdkantoor in Westford, Massachusetts. Meer informatie over Sonus is te vinden op http://www.sonusnet.com.

Safe Harbor

Dit bericht kan verwachtingen met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen bevatten die risico's en onzekerheden met zich meebrengen. Lezers worden gewaarschuwd dat deze forward-looking statements enkel voorspellingen zijn en wezenlijk kunnen verschillen van werkelijke toekomstige gebeurtenissen of resultaten. Lezers worden verwezen naar Artikel 1A "Risicofactoren" in het Jaarverslag van Sonus op Form 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2007 en alle volgende Kwartaalverslagen op Formulier 10-Q die belangrijke risicofactoren identificeren die ervoor zouden kunnen zorgen dat werkelijke resultaten verschillen van die zijn opgenomen in de forward-looking statements. Risicofactoren omvatten onder andere: de bevoegdheid van het bedrijf om zijn kostenstructuur in overeenstemming te brengen met de marktomstandigheden; de invloed van essentiële tekortkomingen van ons toezicht op en onze procedures voor bekendmakingen, en van onze interne controle op het financieel rapporteren, op ons vermogen onze financiële resultaten op tijd en nauwkeurig te rapporteren; de onvoorspelbaarheid van onze financiële kwartaalresultaten; risico's en onzekerheden die worden geassocieerd met de herformulering door het bedrijf van zijn historische aandelenoptiepraktijken en gerelateerde boekhoudkundige verwerking, inclusief regulerende acties; handelingen uitgevoerd door belangrijke aandeelhouders; risico's die worden geassocieerd met onze internationale uitbreiding; en de invloed die de huidige globale financiële marktomstandigheden kunnen hebben op de telecommunicatiesector. Alle forward-looking statements weerspiegelen enkel de visie van Sonus vandaag en er moet niet op worden vertrouwd dat die de visie van Sonus op latere data weerspiegelen. Hoewel Sonus ervoor kan kiezen forward-looking statements op een bepaald moment bij te werken, doet Sonus specifiek afstand van enige verplichting om dat te doen, behalve wanneer dat door de wet wordt vereist.

Sonus is een geregistreerd handelsmerk van Sonus Networks, Inc. Alle andere bedrijfs- en productnamen kunnen handelsmerken zijn van de respectieve bedrijven waarmee ze zijn gelieerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Contactpersoon voor de media:

Lucy Millington
    +1-978-614-8240
    lmillington@sonusnet.com

Contactpersoon voor de media in de regio EMEA:

Lauren Bishop/Lucia Barbato
    +44(0)20-7107-2479/2480