Belisol is trotse co-hoofdsponsor van België's meest succesvolle wielerploeg

08 Nov, 2011, 11:00 GMT Van Belisol

HASSELT, België, November 8, 2011 /PRNewswire/ --

Wielerploeg als ideaal middel om ambitieuze internationale strategie te realiseren

Komend wielerseizoen staat er een nieuwe naam aan de start van alle belangrijke wedstrijden: Lotto-Belisol. Een ploeg die net als zijn nieuwe sponsor erg ambitieus aan dit nieuwe seizoen begint. Het succesverhaal van een Belgisch familiebedrijf dat zich nu ook in Nederland steviger wil verankeren.

Waarom?

Een top-wielerploeg sponsoren doe je niet zomaar. Achter elke belangrijke beslissing zit uiteraard een uitgekiende strategie. "Belisol is als merk op de Belgische markt een gevestigde waarde, met een sterke naamsbekendheid en een goede reputatie.", zegt Nicolas Thiel, Managing Director van Belisol. "Maar een ambitieus bedrijf kijkt ook verder dan de landsgrenzen, en zet de beste middelen in om die doelstellingen te verwezenlijken. Zo is Nederland een heel belangrijke groeimarkt voor ons bedrijf en kent het ook een sterke wielercultuur. Het was een gouden opportuniteit die we niet konden laten voorbijgaan. Dat we in de familie een groot hart hebben voor de koers, is uiteraard mooi meegenomen."

Concreet

Met deze sponsoring willen we onze naamsbekendheid in Nederland gevoelig verbeteren. Lotto-Belisol heeft er de renners voor om overal voorin mee te strijden en op die manier onze naam vaak in beeld te krijgen. Iets waar onze franchisenemers ook van zullen profiteren, want een bekend merk verkoopt uiteraard vlotter dan een onbekend en onbemind merk. Belangrijke voorwaarde was dat de waarden en idealen van Belisol ook terug te vinden waren in het nieuwe project. Iets wat met de Lotto-Belisol ploeg alvast 100% overeenstemt.

Belisol biedt hoogkwalitatieve maatproducten, Lotto-Belisol heeft hoogkwalitatieve renners. We dragen beiden expertise hoog in het vaandel en we willen beiden overal winnen.

Over Belisol:
Belisol ontwikkelt en plaatst buitenschrijnwerk op maat in pvc, aluminium en hout: ramen, deuren en aanvullende nevenproducten. Op 5 augustus 1977 openden ze hun eerste showroom in Brussel. Vandaag telt de groep 82 verkooppunten, waarvan 19 in Nederland.  In België, Nederland en Frankrijk tellen ze 150 klanten per dag. Goed voor een jaaromzet van 104,792 mio euro (groepsomzet).

De Belisol groep stelt momenteel een 700-tal werknemers te werk. De hoofdzetel is gevestigd in Hasselt.

Voor meer informatie: http://www.belisol.com

BRON Belisol