Bentley's telecomsoftware drijvende kracht achter nieuwe netwerkontwerpen, bouw en verhoogde efficiency van beheer bij Kabel Noord

28 Okt, 2009, 13:00 GMT Van Bentley Systems, Incorporated

EXTON, Pennsylvania, October 28 /PRNewswire/ --

- Snelgroeiende telecom serviceprovider verhoogt productiviteit en versterkt gegevenskwaliteit met behulp van MicroStation, Bentley Fiber, Bentley Geo Web Publisher en Bentley PowerMap Field

Bentley Systems, Incorporated, een vooraanstaand bedrijf dat zich toelegt op het bieden van uitgebreide softwareoplossingen voor infrastructuur, heeft vandaag aangekondigd dat Kabel Noord, een snelgroeiende telecom serviceprovider in Nederland, zijn netwerkinfrastructuur heeft uitgebreid door de invoer van Bentley's GIS en engineeringplatform. De software, MicroStation, Bentley Fiber, Bentley Geo Web Publisher, en Bentley PowerMap Field, vervangt een systeem dat was uitbesteed, dat niet de juiste gegevens en performance leverde en niet de functionaliteit bood die Kabel Noord nodig heeft voor kosteneffectief beheer van de netwerken. Het nieuwe platform van Bentley helpt Kabel Noord zijn productiviteit te verhogen, gegevens met een betere kwaliteit te leveren en maakt het voor iedereen in het bedrijf makkelijker toegang te verkrijgen tot informatie over de netwerken.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090611/PH30770LOGO )

De medewerkers van Kabel Noord en de bedrijven waaraan het onderhoud van de netwerken is uitbesteed, zijn zeer tevreden over het nieuwe, eenvoudig te gebruiken systeem.

Met dit innovatieve en flexibele systeem werken de projectteams aan coaxiale kabel- en glasvezelsystemen met één enkele interface en slaan hun gegevens op in een Oracle database.

In een reactie op de beslissing van zijn bedrijf om de brede set van beheer- en engineeringmogelijkheden te kiezen die de Bentley telecomoplossing biedt, zei Anton van der Hoek, hoofd van de Technische Dienst van Kabel Noord: "In Nederland zijn aanbevelingen heel belangrijk. Toen we begonnen met navraag te doen over beschikbare hulpmiddelen die voldoen aan onze veeleisende behoeften, kwam Bentley Systems steeds weer naar voren als één van de vooraanstaande spelers.

"Het systeem dat we vroeger gebruikten, gaf ons niet de juiste grafische informatie en maakte het moeilijk, zo niet onmogelijk, om de juiste attributen voor onze netwerkinfrastructuur op te slaan. Daarom besloten we andere systemen te bekijken. De evaluatie van Bentley-producten maakte duidelijk dat de vele mogelijkheden en voordelen die zij bieden, het beste passen bij onze behoeften. Sinds we met de Bentley-producten werken, hebben we meer nauwkeurige gegevens, kunnen we sneller ontwerpen maken, kunnen we onze GIS-gegevens publiceren voor niet-technische gebruikers en kunnen we onze systemen integreren met andere bedrijfssystemen."

Een belangrijk voordeel van het GIS-platform van Bentley is, dat het gebruikt kan worden door meerdere disciplines en dat de gegevens beschikbaar zijn voor alle afdelingen van de organisatie. De producten worden normaal gesproken gebruikt door technische ontwerpers, montageploegen in het veld en engineers die het herstellen van storingen ondersteunen. De gegevens worden steeds vaker gebruikt bij activiteiten die de capaciteit van het netwerk betreffen.

Door gebruik te maken van Bentley Geo Web Publisher, dat ruimtelijke gegevens kan tonen via het web en alle soorten vragen kan ondersteunen via een eenvoudige, intuïtieve interface, krijgen de projectteams van Kabel Noord eenvoudig toegang tot infrastructuurgegevens via een standaard browser. Hierdoor krijgen meer mensen van het Kabel Noord team, inclusief vertegenwoordigers van de klantendienst, toegang tot deze gegevens die zij gebruiken om sneller te reageren op vragen van klanten.

De waarde van de gegevens wordt nog meer verhoogd door de integratie met CRM- en ERP-systemen, die Kabel Noord al succesvol ingevoerd heeft. Deze integratiemogelijkheden waren een extra reden om voor Bentley te kiezen.

De eenvoudig te gebruiken Bentley software zorgt voor een hogere productiviteit van projectteams van Kabel Noord en levert kostenbesparingen op. Tegelijkertijd is de kwaliteit van gegevens verbeterd.

Zoals de heer Van der Hoek uitlegde, "Onze ontwerpers en architecten werken graag in de Bentley-omgeving. De Bentley-producten zijn sterk, intuïtief in gebruik en maken het ontwerpen makkelijker."

Meer informatie over Bentley Geo Web Publisher is te vinden op www.bentley.com/GeoWebPublisher. Meer informatie over Bentley PowerMap Field staat op www.bentley.com/PowerMapField. Meer informatie over Bentley Fiber is op www.bentley.com/Fiber.

Over Kabel Noord

Kabel Noord is een snelgroeiende provider van telecomdiensten die, via coaxiale kabel en vezelinfrastructuur, meerdere diensten levert aan woningen en bedrijven in het Noorden van Nederland. Het bedrijf biedt analoge tv, digitale tv, telefonie en internettoegang aan meer dan 23.000 klanten. Kabel Noord bestaat al meer dan 30 jaar en is het gezamenlijk eigendoem van vijf plaatselijke instanties. Het heeft een uitgebreid netwerk opgezet gebaseerd op glasvezel en de laatste 500 meter van de 80 distributiepunten worden uitgevoerd met coaxiale kabel. Meer informatie over Kabel Noord is te vinden op www.kabelnoord.nl.

Over Bentley Systems, Incorporated

Bentley is de het toonaangevend bedrijf in de wereld op het gebied van het leveren van uitgebreide softwareoplossingen voor het ondersteunen van infrastructuur aan architecten, ingenieurs, bouwers en bedrijven die netwerken bouwen en exploiteren. Bentley is opgericht in 1984 en heeft meer dan 2.700 medewerkers in meer dan 45 landen. In 2008 behaalde het een omzet van meer dan US$ 500 miljoen. Het bedrijf heeft sinds 1995 meer dan US$ 1 miljard geïnvesteerd in onderzoek, ontwikkeling en overnames.

Meer informatie over Bentley is te vinden op www.bentley.com. Abonneren op een RSS feed van Bentley persberichten kan via www.bentley.com/rss/news. Een te doorzoeken verzameling van de beste infrastructuurprojecten van de jaarlijkse 'Be Awards of Excellence' (dit jaar zal de naam veranderen in de 'Be Inspired Awards') is te vinden op www.bentley.com/yearininfrastructure. Informatie over Be Communities, een professionele netwerksite die leden van de infrastructuurgemeenschap in staat stelt met elkaar in contact te komen, te communiceren en van elkaar te leren staat op http://communities.bentley.com.

Bentley, het "B" Bentley logo, Be, MicroStation en Bentley Geo Web Publisher zijn hetzij geregistreerde of niet-geregistreerde handelsmerken of dienstmerken van Bentley Systems, Incorporated of van een van haar directe of indirecte volledige dochterondernemingen. Alle andere merken of productnamen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Contactpersoon voor de pers:
    Ron Kuhfeld
    +1-610-321-6493