Bernard Nigro keert terug naar Fried Frank als advocaat verantwoordelijk voor antitrustzaken in de vestiging in Washington, DC

02 Sep, 2009, 20:20 BST Van Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP

NEW YORK, September 2 /PRNewswire/ --

Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP heeft vandaag aangekondigd dat Bernard "Barry" Nigro naar het kantoor terug zal keren als advocaat in de antitrustafdeling gevestigd in Washington, DC. Dhr. Nigro was voorheen al advocaat bij Fried Frank van 1999 tot 2003. Van 2003 tot 2005 diende dhr. Nigro in de functie van Deputy Director voor de Federal Trade Commission's Bureau of Competition waar hij toezicht hield op de uitvoeringsafdelingen voor fusies en non-mergers en beleidslijnen ontwikkelde met betrekking tot naleving van de wetgeving, fusies en non-mergers, en meldingen voorafgaande aan een fusie. Tijdens zijn ambtstermijn bij de Federal Trade Commission, hield dhr. Nigro toezicht op talrijke fusieonderzoeken en processen in verscheidene sectoren waaronder farmaceutica, defensie, energie, muziek, tabak, consumentenartikelen en luchtvaart. Net voor zijn terugkeer naar Fried Frank was dhr. Nigro een advocaat verantwoordelijk voor antitrustzaken bij Willkie Farr & Gallagher LLP in hun vestiging in Washington, DC.

"We zijn zeer tevreden dat we Barry opnieuw kunnen verwelkomen bij Fried Frank. Hij is een extreem ervaren en uiterst gerespecteerde vakman op het vlak van antitrustzaken en heeft een sterk verleden van dienstverlening aan zowel de privé- als de overheidssector," aldus Valerie Ford Jacob, voorzitster van Fried Frank.

De praktijk van dhr. Nigro is vooral gericht op burgerlijke en strafrechtelijke zaken onder federale antitrustwetgeving en antitrustwetgeving van de staat en hij verschijnt dikwijls voor de federale handelscommissie, de antitrustafdeling van het Ministerie van Justitie en de hoofdkantoren van de state attorney general. Als lid van de antitrustafdeling van Fried Frank zal dhr. Nigro grote Amerikaanse en internationale ondernemingen vertegenwoordigen bij antitrustzaken met betrekking tot fusies en overnames, interne onderzoeken, processen en raadgeving.

"Antitrust- en concurrentiekwesties zijn essentieel voor het brede gamma van bedrijfsklanten dat Fried Frank vertegenwoordigt," vertelt Justin Spendlove, beherend vennoot van Fried Frank. "Barry's uitvoerige ervaring met transacties met hoge inzetten en ingewikkelde processen is een aanwinst voor dit nu al sterke team van topadvocaten."

Robert Schwenkel, voorzitter van Fried Frank's bedrijfsafdeling in New York en verantwoordelijk voor fusies en aankopen en voor activiteiten van privaat vermogen voegt hieraan toe, "Barry heeft een uitgebreide ervaring met het afdwingen van fusiegoedkeuringen en deze is cruciaal voor de grootte en complexiteit van de deals die onze afdelingen "fusies en overnames" en "private equity" gedurende de voorbije drie decennia aangepakt hebben. Met deze extra kwaliteit voor onze antitrustafdeling kunnen we onze klanten meer bieden en kunnen we hen helpen hun zakendoelen te bereiken."

Dhr. Nigro is momenteel lid van de raad van de sectie Antitrustwetgeving van de American Bankers Association (ABA) en deed voorheen dienst als voorzitter van de commissies Communicatiesector en Commissieactiviteiten van de ABA. Hij was medehoofdredacteur van het Telecom Antitrust Handbook en is lid van de raad van uitgevers van Antitrust Report.

Hij ontving zijn doctoraat aan de George Washington University Law School en zijn Bachelor of Arts aan de Georgetown University. Daarenboven deed hij dienst als griffier voor de edelachtbare Charles R. Richey aan de Amerikaanse districtsrechtbank van het district Columbia.

Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP is een vooraanstaand internationaal advocatenkantoor met meer dan 500 juridische medewerkers in vestigingen in New York, Washington, D.C., Londen, Parijs, Frankfurt, Hongkong en Sjanghai. De advocaten van Fried Frank vertegenwoordigen regelmatig enkele van de meest vooraanstaande ondernemingen en financiële instellingen ter wereld. Het kantoor biedt juridische dienstverlening aan op het gebied van antitrust en concurrentie; faillissement en herstructurering; uitkeringen en compensatie; bedrijfszaken, met inbegrip van activabeheer, kapitaalmarkten, bedrijfsleiding, financiering, fusies en overnames, particuliere overnames en private equity; energie, alternatieve energie en klimaatverandering; financiële instellingen; overheidsonderzoeken en regulatieve bijstand, met inbegrip van interne onderzoeken, effectenrecht en witteboordencriminaliteit; verzekeringen; intellectueel eigendom en technologie; internationale handel; procesvoering, met inbegrip van arbitrage en alternatieve oplossing van geschillen, commerciële processen, milieuprocessen, overheidscontracten, effectenprocessen en aandeelhoudersprocessen; onroerend goed, fiscaal recht; en stichtingen en nalatenschappen. Het kantoor kent een samenwerkingsverband met Huen Wong & Co. in Hongkong. Meer informatie over Fried Frank is te vinden op www.friedfrank.com.

BRON Fried, Frank, Harris, Shriver & Jacobson LLP