Blancco Data Erasure Software ontvangt Common Criteria certificering

21 Feb, 2012, 12:08 GMT Van Blancco Oy Ltd.

JOENSUU, Finland, February 21, 2012 /PRNewswire/ --

Certificering controleert de beveiligingsprestaties van datavernietigingssoftware voor Europese regeringen en voor organisaties die moeten voldoen aan een streng beveiligingsbeleid en wettelijke eisen ten aanzien van gegevensbescherming.

Blancco, marktleider in dataverwijdering en oplossingen voor hergebruik van computers, kondigde vandaag aan dat zijn dataverwijderingssoftware de Common Criteria certificering, Evaluation Assurance Level (EAL) 3+ vermeerderd met ALC_FLR.3, heeft gekregen Deze internationaal erkende certificering toont aan dat de dataverwijderingssoftware van Blancco een zorgvuldig en onafhankelijk testproces heeft doorstaan, waaruit is gebleken dat het in staat is om data voorgoed te verwijderen van harde schijven en andere opslagapparatuur. Het toont ook aan dat de software van Blancco voldoet aan de richtlijnen van de International Standards Organization (ISO-IEC 15408).

"Common Criteria is een uiterst belangrijke certificering voor overheidsinstellingen, die zeer strenge beveiligingseisen hanteren voor wat betreft het verwijderen van data van harde schijven voor hergebruik of verwijdering. Om aan te tonen dat men aan de eisen heeft voldaan moet bovendien steeds een gedetailleerde rapportage worden geleverd," aldus Kim Väisänen, CEO en mede-oprichter van Blancco. "Met de Common Criteria certificering voorziet Blancco in de behoeften van overheidsinstellingen en particuliere bedrijven met een streng databeveiligingsbeleid, die gegevens moeten beschermen en tegelijkertijd op efficiënte wijze moeten voldoen aan de door de overheid voorgeschreven regelgeving en het toenemende aantal branche-voorschriften ten aanzien van dataverwijderingsprocessen."

Veel ministeries en diensten binnen Europese regeringen, evenals ondersteunende contractanten, vereisen dat informatiebeveiligingsproducten  een Common Criteria evaluatie ondergaan voordat ze kunnen worden aangeschaft. Voor bedrijven in de particuliere sector biedt Common Criteria de zekerheid dat er gewerkt wordt met een IT-beveiligingsoplossing die door een onafhankelijke partij is getest en goedgekeurd. Met de Common Criteria certificering toont Blancco opnieuw zijn toewijding aan het leveren van dataverwijderingssoftware die voldoet aan alle belangrijke internationale richtlijnen voor veilige dataverwijdering bij klanten, en overtreft deze zelfs. Enkele belangrijke richtlijnen zijn:

• HMG Infosec Standard 5, baseline en enhanced
  • BSI/VSITR (Duitse richtlijn voor overschrijving)
  • Amerikaanse ministerie van Defensie, DOD 5220.22-M & ECE

Naast Common Criteria heeft Blancco meer dan tien nationale en internationale goedkeuringen, certificeringen en aanbevelingen van derden - de meeste in de branche. Ga naar http://www.blancco.com voor meer informatie over de gecertificeerde dataverwijdering van Blancco.

Over Blancco

Blancco is voor miljoenen gebruikers wereldwijd de beste dataverwijderingsoplossing. Als marktleider in dataverwijdering en oplossingen voor hergebruik van computers, biedt Blancco de meeste gecertificeerde dataverwijderingsoplossingen in de branche. Het bedrijf bedient gebruikers in uiteenlopende branches, waaronder het bankwezen, financiën, overheid en defensie. De oplossingen van het bedrijf staan wereldwijd zeer hoog aangeschreven bij professionals op het gebied van verwijdering van IT-assets. Blancco werkt vanuit een uitgebreid netwerk van internationale kantoren en partners in heel Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Azië en het Austraal-Aziatisch gebied. Meer informatie is beschikbaar op http://www.blancco.com.

Contactpersoon media:
Monica Shaw