Blancco-producten aanvaard voor Common Criteria-tests

21 Sep, 2009, 06:55 BST Van Blancco Ltd

JOENSUU, Finland, September 21 /PRNewswire/ --

- Toonaangevende gegevensverwijderingssoftware gaat richting Evaluation Assurance Level 3+

Blancco, de wereldleider in oplossingen op het gebied van gegevensverwijdering en 'end of lifecycle', maakte vandaag bekend dat haar gecertificeerde gegevensverwijderingsproducten op schema liggen om het Common Criteria Evaluation Assurance Level (EAL) 3+ te behalen, en ook nog eens ALC_FLR.3. Voor klanten is deze certificering een waarborg dat de producten een rigoureus analyse- en testproces hebben doorlopen en voldoen aan de normen die worden onderschreven door de International Standards Organization.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080912/320621)

Common Criteria is een internationaal erkende, onafhankelijke certificering op het gebied van beveiliging en wordt erkend door overheden in 26 landen in Europa, Australazië, Azië en Noord-Amerika. Common Criteria-certificering wordt afgegeven wanneer een Common Criteria Licensed Laboratory heeft vastgesteld dat een product voldoet aan de beveiligingsnormen, waarbij ingegaan wordt op maatstaven op het gebied van functionaliteit, ontwikkelomgeving, documentatie en productbeproeving.

"Blancco is er trots op dat ze de eerste aanbieder van gegevensoverschrijf- en verwijderingssoftware met brede hardwareondersteuning is die de Common Criteria EAL3+ certificering gaat krijgen", aldus Kim Väisänen, CEO van Blancco. "Blancco is al de meest gecertificeerde aanbieder van gegevensverwijderingsproducten. En klanten die onze producten voor gegevensverwijdering gebruiken hebben de garantie dat het proces aan de internationale normen voldoet, en deze zelfs overtreft. En zo hoeft men zich niet druk te maken over de naleving van de beveiligingsnormen in de afzonderlijke landen."

Met haar ondersteuning van de Common Criteria-richtlijnen toont Blancco aan dat ze zich ervoor blijft inzetten om geavanceerde gegevensverwijderingsproducten te leveren voor een zo breed mogelijk scala aan hardware binnen de IT-sector. Blancco's gegevensverwijderingsoplossingen voldoen aan alle belangrijke verwijderingsnormen die overheid en defensie stellen. En daarnaast is het zo dat het vermogen van deze oplossingen alle gegevens te verwijderen - zelfs in verborgen en heringedeelde sectoren - voldoet aan HIPAA, SOX, GLBA en andere regelgeving en eisen. Als industrieleider zorgt Blancco met haar expertise voor een soepele integratie van geautomatiseerde gegevensverwijdering, hardware asset management en report collection voor iedere organisatie.

Over Common Criteria

De Common Criteria for Information Technology Security Evaluation (CC) is een reeks evaluatiecriteria die door 26 landen worden onderschreven. Doel is het oplossen van de technische en conceptuele verschillen tussen de bestaande normen voor evaluatie van beveiligingssystemen en -producten. Certificering volgens de Common Criteria vereist grondige analyse van productontwerp- en ontwikkeltechnieken, geruggensteund door uitgebreide tests. Common Criteria is momenteel erkend door de volgende landen: Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, India, Israël, Italië, Japan, Maleisië, Nederland, Noorwegen, Pakistan, Korea, Singapore, Spanje, Zweden, Turkije en het Verenigd Koningrijk.

Over Blancco

De software van Blancco is de bewezen gegevensverwijderingsoplossing voor miljoenen gebruikers in de hele wereld en is de meest gecertificeerde verwijderingssoftware binnen de IT-sector. Blancco bedient gebruikers die binnen een grote diversiteit aan sectoren opereren. Voorbeelden zijn het bankwezen, de financiële sector, de overheid, defensie en ook IT Asset Disposal-professionals. Blancco opereert vanuit een uitgebreid netwerk van internationale vestigingen en partners in Europa, Noord-Amerika, Azië en Australazië. Meer informatie is verkrijgbaar op http://www.blancco.com.

Contactpersoon voor de media:
    Blancco Oy Ltd
    Rob Connell