Blancco verruimt aanbod met verwijderfunctie voor SSD

21 Okt, 2009, 06:55 BST Van Blancco Ltd

JOENSUU, Finland, October 21 /PRNewswire/ --

- Nieuwe software haakt in op de nood aan verwijderfuncties bij de het groeiende aantal netbookgebruikers en houdt rekening met de vereisten van de groene datacentra

Blancco, de wereldleider in oplossingen op het gebied van gegevensverwijdering en 'End of Lifecycle' (EOL), kondigde vandaag aan dat het zijn aanbod aan gecertificeerde gegevensverwijderingsproducten zal uitbreiden met een verwijderingssoftware voor de solid state drive (SSD). Met deze nieuwe software speelt Blancco in op de huidige en toekomstige gegevensveiligheid, alsook op de gewenste verwijderfuncties van de steeds populairdere SSD's.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080912/320621 )

De sterk groeiende hoeveelheid netbookgebruikers heeft het gebruik van de compacte, lichte SSD's sterk de hoogte ingejaagd, en het einde daarvan is nog lang niet in zicht. Gartner schat namelijk dat het aantal verkochte minilaptops in 2009 zal oplopen tot 8 miljoen, en dat in 2012 zelfs de kaap van 50 miljoen zal worden bereikt. Omdat ze slechts half zoveel verbruiken als de RPM hard diskdrives (HDD's), brengen SSD's positieve gevolgen met zich mee voor de kostprijs en het milieu. Het onderzoeksbedrijf iSupply meent daarom dat SSD's in de komende vier jaar mogelijk 10% van de HDD's zouden kunnen vervangen. Tegen 2012 zou de verhouding HDD-SSD al 60-40% bedragen, en bijgevolg tot enorme energiebesparingen leiden.

"Door het ontwikkelen van verwijdersoftware voor SSD's geeft Blancco blijk van inzicht in de toekomst. We zien nu al dat de SSD-technologie aan een enorme opmars bezig is, bijvoorbeeld in bedrijven die hun werknemers van een netbook voorzien of in grote opslagruimtes zoals datacentra", aldus Kim Väisänen, directeur van Blancco. "Onze verwijdersoftware zal het hergebruiken of verwijderen van SSD's op een uiterst veilige manier doen verlopen. Dit zal niet alleen bijzonder geschikt zijn voor bedrijven, maar ook voor interne als externe leveranciers van Information Technology Asset Disposal (ITAD) die gebruik maken van onze software om gegevens over te schrijven.

De SSD-verwijderfunctie van Blancco werkt volgens de meest recente normen voor Flash Media, opgelegd door het Ministerie van Defensie van de Verenigde Staten (vaak afgekort tot DoD). Dit betekent: Amerikaanse Ministerie van Defensie Sanitizing (DOD 5220.22-M); Publicatie van het Marinepersoneel (NAVSO P-5239-26) - Strikt Geheim; en Publicatie van het Marinepersoneel (NAVSO P-5239-26) - Geheim of Vertrouwelijk. Het feit dat de SSD's van Blancco aan deze beveiligingsnormen voldoen, bewijst andermaal het engagement om de meest kwaliteitvolle en moderne verwijderingssoftware voor het grote aanbod SSD-hardware te leveren.

Over Blancco

De software van Blancco is de bewezen gegevensverwijderingsoplossing voor miljoenen gebruikers ter wereld en is de meest gecertificeerde verwijderingssoftware binnen de IT-sector. Blancco bedient gebruikers die binnen een grote diversiteit aan sectoren opereren, waaronder het bankwezen, de financiële sector, de overheid, defensie en ook IT Asset Disposal-professionals. Blancco werkt vanuit een uitgebreid netwerk van internationale vestigingen en partners in Europa, Noord-Amerika, Azië en Australazië. Meer informatie vindt u op http://www.blancco.com.

Rob Connell, Blancco Oy Ltd, +358-207-433-878, rob.connell@blancco.com

BRON Blancco Ltd