Blue Belt Technologies naar Showcase Navio™ PFS-systeem tijdens CAOS UK 2012 congres in Glasgow, VK

21 Maa, 2012, 00:27 GMT Van Blue Belt Technologies, Inc.

PITTSBURGH, March 21, 2012 /PRNewswire/ --

Blue Belt Technologies, Inc. is een bedrijf voor medische apparatuur dat zich richt op het ontwikkelen van de volgende generatie "slimme" chirurgische instrumenten met precisie-robotcontrole die aanvankelijk voor orthopedische procedures bestemd zijn en daarna voor chirurgische specialiteiten zoals neurochirurgie, i, a medical device company focused on developing the next generation of "smart" surgical instruments providing precise robotic control for use initially in orthopedic procedures and then for other surgical specialties including neurosurgery, spinale en keel-neus-oorheelkunde ("NET"). Vandaag kondigde zij aan dat de onlangs met CE-gemarkeerde Navio PFS-systeem voor gedeeltelijke knieprotheses tijdens de Computer Assisted Orthopedic Surgery (CAOS) UK congres zal worden getoond. Dit congres vindt op 19-20 april 2012 in het Beardmore Hotel en het Congrescentrum in Glasgow, VK plaats. Het bedrijf kijkt er naar uit om hun opwindende nieuwe technologie te tonen die de volgende generatie van precisierobots samen brengt met een krachtige, intra-operatieve software suite voor planning, navigatie en visualisatie.

"Er is een nieuwe golf van door computer geassisteerde instrumenten voor orthopedische chirurgie aangekomen. Navio PFS is één van de beste nieuwe instrumenten en wij verheugen ons erop deze in de operatiekamer te mogen gebruiken," zegt dhr. Fred Picard M.D., organisatorisch faculteitslid van het CAOS UK-congres. Gedurende de bijeenkomst zal het personeel van Blue Belt praktijkdemonstraties geven met de nieuwe technologie voor de toepassing van gedeeltelijke knieprotheses.

Meer informatie over het Navio PFS-systeem kan op http://bluebelttech.com worden gevonden.

Blue Belt Technologies, Inc.

Blue Belt Technologies, Inc. ontwikkelt de volgende generatie van "slimme" chirurgische instrumenten die aanvankelijk voor orthopedische procedures en andere chirurgische subspecialiteiten bestemd zijn. Het Navio PFS-systeem van het bedrijf bevat een gepatenteerde technologie om via een intelligente, door de computer geassisteerd handgereedschap om botten te snijden. Het Navio PFS-systeem biedt de chirurg een veiligheidslaag en verbeterde nauwkeurigheid terwijl hij via minimale invasieve incisies botvormende taken uitvoert.
Aanvullende informatie kan op http://www.bluebelttech.com worden gevonden

BRON Blue Belt Technologies, Inc.