Bombay Stock Exchange kiest voor oplossingen van Raritan Computer om datacentra te helpen beheren

07 Maa, 2005, 08:00 GMT Van Raritan Computer, Inc.

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, Nederland, en MUMBAI, India, March 7 /PRNewswire/ -- Raritan Computer, Inc. - een toonaangevende leverancier van oplossingen voor het beheer van IT infrastructuuren de bedrijfskritische toepassingen en diensten die erop draaien - kondigde vandaag aan dat BSE (Bombay Stock Exchange), één van India's voornaamste en Azië's oudste effectenbeurzen, heeft gekozen voor de IT infrastructuur beheeroplossingen van de Dominion(R) Series van Raritan.

Om zijn heterogene IT-omgeving, bestaande uit honderden UNIX(R) en Windows(R) servers en andere apparatuur kostenefficiënt te beheren, heeft BSE Raritans Dominion KX digitale KVM-switches aangekocht om de Windows servers te beheren en de Dominion SX seriële console servers om de UNIX servers en andere serieel bediende toestellen te beheren.

Met deze apparatuur kunnen de systeembeheerders van BSE van op eender welke plaats toegang krijgen tot datacenter-apparatuur en kunnen ze die apparatuur ook beheren, en kunnen ze problemen oplossen, ongeacht de toestand van de server - ongeacht of de server operationeel is, uitgeschakeld is, of een probleem heeft.

"Remote toegang tot de datacenter-apparatuur is heel belangrijk in financiële bedrijven die altijd beschikbaar moeten zijn zoals het onze," zei Dhr. S. B. Patankar, Chief Technology Officer, BSE. "We waren op zoek naar een oplossing die zou helpen om de manier waarop we onze IT-apparatuur beheren te vereenvoudigen, en die ons tegelijk in staat stelt om vlugger te reageren als er problemen zijn. Dankzij de geïntegreerde oplossing van Raritan kunnen we toegang krijgen tot onze apparatuur en kunnen we ze beheren van op elke plaats waar een web browser is. Het is dus niet meer nodig om naar het datacenter te gaan. Het vereenvoudigt ook het beheer van de apparatuur met een gemakkelijk te gebruiken interface voor al onze Windows en UNIX servers."

De IT-infrastructuur van BSE ondersteunt dagelijks gemiddeld meer dan 1,5 miljoen transacties en zijn website - www.bseindia.com - biedt dagelijks 9 tot 10 miljoen bezoekers real-time informatie aan. BSE koos voor de producten van Raritan omwille van de verschillende beveiligingsniveaus die de Dominion producten bieden, en omwille van hun gemakkelijke schaalbaarheid om gebruikers en toestellen toe te voegen indien nodig.

"We zijn verheugd dat de Bombay Stock Exchange voor de oplossingen van Raritan heeft gekozen," zei Dhr. Vinod Hingorani, Raritans Country Manager voor India. "Onze oplossingen worden gebruikt door de wereldtop van de financiële instellingen omdat ze helpen het beheer van de IT-apparatuur te vereenvoudigen en de productieve tijd van de apparatuur verbeteren."

De Dominion SX en KX zijn volledig op zichzelf staande systemen met alle functies, inclusief authenticatie en webtoegang, ingebouwd in de doos.

Over de Bombay Stock Exchange

De Bombay Stock Exchange (BSE) werd opgericht in 1875 en is met de jaren geëvolueerd naar zijn huidige status van één van de modernste effectenbeurzen ter wereld. BSE is een belangrijke waarde in de wereldkapitaalmarkt en staat bekend als één van de weinige end-to-end online financiële markten ter wereld.

Over KVM Switches

KVM-switches - oorspronkelijk enkel gebruikt om meerdere desktopcomputers te beheren met één toetsenbord, muis en beeldscherm (vergelijkbaar met A/B printerswitches) - zorgen er voor dat IT-werkers viaelke computer duizenden datacenterservers kunnen controleren, problemen kunnen lokaliseren en oplossen, zelfs servers kunnen rebooten, alsof ze daadwerkelijk naast de server staan. Meer dan drie jaar geleden introduceerde Raritan Computer de eerste Cat5-gebaseerde KVM-switch uit de sector voor bedrijven, waarmee IT-beheerders servers en andere apparatuur konden beheren van op afstanden tot 300 meter. Raritan voegde naast de "overal en altijd" toegang ook nog IP-connectiviteit aan de KVM-switches toe.

Over Raritan Computer

Raritan Computer Inc., is gevestigd in Somerset, N.J., en is een toonaangevende leverancier van oplossingen voor het beheer van IT infrastructuur, zoals servers en netwerkhardware, en de bedrijfskritische toepassingen en diensten die erop draaien. Met de uiterst betrouwbare en responsieve IT beheeroplossingen - gebaseerd op KVM-switches, seriële console servers, remote connectiviteit producten en beheersoftware - kunnen bedrijven snel problemen lokaliseren, en vanop elke gewenste computer en op elk gewenst moment toegang krijgen tot de storingen en ze herstellen. Dit vereenvoudigt en versnelt de werkprocessen van datacentra - zoals het afhandelen van incidenten, problemen en veranderingen - waardoor de productieve tijd van de service en de productiviteit van het personeel verbetert. De oplossingen van Raritan worden gebruikt om meer dan 50.000 datacentra en andere IT-sites over de hele wereld te beheren. De Peppercon OEM-afdeling van Raritan ontwikkelt, produceert en verkoopt geavanceerde, hardwaregebaseerde, remote beheer onderdelen die gebaseerd zijn op digitale KVM-over-IP en IPMI-technologie. Raritan werd opgericht in 1985 en viert zijn 20ste verjaardag van technische innovatie. Raritan heeft wereldwijd 32 kantoren en zijn producten worden verdeeld in 76 landen. Bijkomende informatie is terug te vinden op raritan.nl.

BRON Raritan Computer, Inc.